جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

سه نقد برنامه‌های تلویزیونی از سه نوجوانان و یک مسابقه

   کارتون‌های چشم‌بادامی‌ها

   کارتون‌های چینی، ژاپنی یا کره‌ای را دیده‌اید؟ شخصیت‌های کارتونی همه‌شان چشم‌هایی درشت، اندازه قابلمه دارند و نصف صورتشان چشم است! سازندگان تا جایی که توانسته‌اند چشم‌ها را درشت نشان داده‌اند. شخصیت‌ها خیلی زیبا هستند، اما فکر نمی‌کنم تعداد زیادی از جمعیت این کشورها چشم‌شان درشت باشد. به نظر می‌رسد چشم‌های آنها ریز است و به همین دلیل به چشم بادامی‌‌ معروفند.

   نمی‌گویم این‌جوری بد است؛ اما کارتون‌ها را باید طوری ساخت که با کشور سازنده‌اش مطابقت داشته باشد. یکی از آنها نشان‌دادن درست چهره است.

   به نظر من کشورهای چشم‌بادامی‌ در ساختن انیمیشن حرفه‌ای هستند؛ فقط در چشم خیلی حساسند و این خیلی جالب  است!

نیلوفر شهسواریان از تهران

   نقد مشکلات جامعه

   مجموعه تلویزیونی «سه در چهار» به دو مشکل از مهم‌ترین مشکل های جامعه می‌پردازد: بیکاری و فقر. در این مجموعه بیکاری به‌خوبی نشان داده شده  که نمونه آن پسری است که تحصیل‌کرده و لیسانس دارد (بیژن)، اما به علت نبود کار، به شغل کاذب فروش سی‌دی غیرمجاز رو آورده است. همچنین این مجموعه فقر در جامعه را  به‌خوبی به تصویر می‌کشد، به‌عنوان مثال اینکه دو خانواده مجبور می‌شوند در یک خانه زندگی کنند تا با رهن‌دادن خانه‌ای دیگر و جمع‌آوری پول بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند. یا اینکه هزینه‌های تحصیل در دانشگاه آزاد زیاد است.

علی صادقی در « سه در چهار» - عکس از بهرنگ دزفولی زاده

   در این مجموعه از بازیگران نام‌آشنایی همچون محمد کاسبی، علی صادقی‌ و... استفاده شده که سبب شده سه در چهار جذابیت بیشتری پیدا کند.

   مهدی اصل‌زارع از اصفهان

    خارج شدن از یک‌نواختی

   شاید مهم‌ترین نقطه‌ قوت مجموعه«مرگ تدریجی یک رویا» شیوه و سبک جدید فیلم‌برداری باشد؛ زیرا می‌توان همزمان چند صحنه را با هم دید و این خود یک نوآوری و شاید خارج‌شدن از سبک‌های یک نواخت فیلم‌برداری است.


ستاره اسکندری در نمایی از «مرگ تدریجی یک رویا»_ عکس از نادر پیرزاده

   از سوی دیگر بازیگران در بعضی از نقش‌ها سبب ضعف این مجموعه می‌شوند. بازیگران نمی‌توانند به‌خوبی حس لازم را به بیننده منتقل کنند. حالت چهره آنها حتی در بدترین و حساس‌ترین شرایط هم تغییری نمی‌کند و با هرچیزی خیلی عادی برخورد می‌کنند. معمولاً صحنه‌ها طولانی است، آنقدر که گاهی حوصله بیننده را سر می‌برد. اما در کل این مجموعه‌ای است که هم از نظر موضوع و هم از نظر فضا تازگی دارد که سبب جذابیت کار می‌شود.

   سمانه آینه‌بند از تهران

   رویایی که زیباست  

   زودباش قلم و کاغذت را بردار و برایمان در باره کارتون «رویای زیبای من» بنویس؛ اما یک نکته یادت نرود، قرار است که این‌بار مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» را با کارتون «رویای زیبای من» مقایسه کنی. پس معطل نکن،  چون فقط تا آخر مرداد ماه وقت داری.

   و اما:
   1 - مسابقه برای 12 تا 17 ساله‌هاست.

   2 - نقدها را یک روی کاغذ، تمیز و مرتب بنویس و در پاکت جداگانه بگذار و روی پاکت بنویس: «نقد نوجوان- رویایی که زیباست»

   3 - نشانی درست، شماره تلفن و کپی شناسنامه (برای کسانی که اولین بار است در مسابقه دوچرخه شرکت می‌کنند) را فراموش نکن.

کد خبر 59887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز