سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارند فردا (چهارشنبه 16 مرداد) درباره آینده روند به اصطلاح صلح خاورمیانه با هم گفت‌وگو کنند.

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس گزارش داد، صائب عریقات، مذاکره‌کننده فلسطینی امروز به خبرگزاری فلسطینیMaan  گفت محمود عباس و ایهود اولمرت قرار است در بیت‌المقدس با هم دیدار کنند.

هنوز سخنگوی اولمرت در این خصوص موضع‌گیری نکرده است. جایگاه عباس پس از فرار اعضای فتح از منطقه تحت کنترل حماس در نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی فلسطین به شدت ضربه خورده است. اولمرت هم در گرداب اتهامات فرو رفته و استعفایش را از ریاست حزب حاکم کادیما در ماه سپتامبر اعلام کرده است.

عباس به تازگی به صهیونیست‌ها را به خروج نیروهای مسلحش از شهرهای کرانه باختری و بدین ترتیب افزایش احتمال عملیات انتحاری تهدید کرده بود، زیرا حملات صهیونیست‌ها و بازداشت‌های گسترده وجهه وی را نزد مردم فلسطین خدشه‌دار کرده بوده است.

با مدیریت جورج بوش،‌ رییس جمهور آمریکا عباس و اولمرت در نوامبر 2007 در اجلاس آناپولیس بر سر مذاکراتی جدید به توافق رسیدند که از نگاه واشنگتن باید تا پایان سال به توافقنامه‌ای صلحی برای تشکیل دو کشور می‌انجامید. اما عباس یاس خود را از مذاکراتی که تاکنون انجام گرفته، ابراز کرده است. این مذاکرات بی‌نتیجه مانده‌اند، زیرا رژیم صهیونیستی از بحث درباره هسته‌ مناقشه طفره رفته و در تضاد با تعهداتش در آناپولیس به شهرک‌سازی در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

کد خبر 59884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز