مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران از راه‌اندازی پویشی برای کمک به مادران زندانی در زندان‌های مازندران خبر داد و خواستار مشارکت جامعه برای آزادی این مادران شد.

پویش کمک به مادران زندانی

به گزارش همشهری آنلاین، ادار کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با همکاری ستاد دیه استان پویشی برای آزادی مادران زندانی جرائم عمد و غیرعمد در زندان‌های مازندران به راه انداخته و از نیکوکاران و مردم درخواست کرد تا با کمک مالی به این پویش، گامی برای آزادی مادران و زنان زندانی مازندران بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان این که حمایت از زنان نیازمند و بانوانی که بنا به هر دلیلی آسیب دیده‌اند از اولویت‌های اداره کل امور زنان و خانواده استانداری مازندران است، به همشهری آنلاین گفت: اخیراً با کمک مدیرکل سازمان زندان‌ها و رئیس ستاد دیه استان بررسی‌هایی را در مورد جرائم زنان زندانی در زندان‌های مازندران انجام دادم تا در صورت امکان با کمک مالی به زندانیانی که جرایم مالی و غیرعمد دارند، گامی برای بازگرداندن آن‌ها به خانواده انجام شود.

سمیه قاسمی طوسی اظهار کرد: به گفته رئیس ستاد دیه مازندران، ۱۶ نفر از مادران و زنانی که در زندان‌های این استان حبس هستند، با توجه به محکومیت به دلیل جرائم غیرعمد و بدهی‌های مالی می‌توانند با تأمین مبلغ بدهی و پردخت به شاکیان و جلب رضایت شاکی به خانواده بازگردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموع بدهی در مالی این ۱۶ زندانی حدود ۶ میلیارد تومان و میزان بدهی هر کدام از زندانی‌ها متفاوت است. سعی می‌کنیم آزادسازی زندانیان را بر اساس میزان کمک‌های دریافت شده در مراحل مختلف انجام دهیم. به همین دلیل شاید در مدت کوتاه انجام نشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران افزود: این طرح در استان‌های دیگر پیش از این اجرا شده و ما نیز قرار بود از سال گذشته اجرا کنیم و پس از بررسی‌های اولیه پرونده‌ها توسط ستاد دیه استان و اداره کل زندان‌ها، به مرحله اجرا رسیده است. با تعدادی از نیکوکاران فعال کشور نیز در حال رایزنی هستیم تا کمک‌های نقدی دریافت شود.

وی افزود: از همه شهروندان و نیکوکاران نیک‌اندیش می‌خواهیم در ماه میهمانی خدا به یاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) و مولای متقیان و دستگیر نیازمندان، با شرکت در پویش کمک به مادران زندانی، کمک کنند این مادران و همسران را به آغوش خانواده بازگردانیم. از اهالی محترم رسانه نیز می‌خواهم در جریان‌سازی فرهنگی و خلق یک طرح ماندگار از نوع‌دوستی مشارکت کنند و زمینه تسریع در اجرای موفقیت‌آمیز این پویش را فراهم سازند.

به گفته این مسئول نیکوکاران و مه اقشار جامعه برای کمک به این جریان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۰۳۶۸۴۴۱، شماره حساب ۲۰۹۳۴۰۲۰۷۶ و شماره شبا ۷۷۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۹۳۴۰۲۰۷۶ IRبه نام ستاد دیه استان مازندران واریز کنند.

پویشی برای آزادی مادران زندانی در مازندران

کد خبر 598618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha