باتلاش بانوی نیکوکار محله خزانه بخارایی و مساعدت مسئولان قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، ۱۰۰ بانوی زندانی با محکومیت‌های مختلف و برای اولین‌بار در کشور با برخورداری از رای باز می‌توانند دوران محکومیت خود را در کنار خانواده و فرزندان خود بگذرانند.

آزادی زنان زندانی

همشهری آنلاین_ مریم قاسمی: برای نخستین بار در کشور تفاهمنامه‌ای بین موسسه خیریه «حامیان اندیشه رشاد»، قوه قضاییه، زندان زنان شهر ری و بنیاد حمایت از زندانیان امضا شده که طی آن تعداد ١٠٠ نفر از بانوان زندانی با محکومیت‌های مختلف بتوانند با استفاده از رای باز دوران حبس را در بیرون از زندان و یک مرکز مهارت‌آموزی بگذرانند و بعد از ساعت‌کاری به خانه و پیش فرزندان خود برگردند.
«مهوش صابری» بانوی نیکوکار تهرانی که مدیر موسسه نیکوکاری «حامیان اندیشه رشاد» است در باره این اتفاق خوب که برای اولین‌بار برای کمک به بانوان زندانی افتاده گفت:«همه چیز از روز بازدید از زندان زنان شهر ری شروع شد. همراه رئیس زندان، ‌بندها را یکی‌یکی دیدم. زندانیان هربند مخصوص یک جرم بودند. از موادفروشان و سارقان تا قاتلان غیرعمد. بیشتر از همه زمانی که وارد بند مادران و فرزندان شدم احساس بدی پیدا کردم. آنجا دختر بچه موطلایی به نام گندم بود که موقع نماز دستانش را به آسمان بلند می‌کرد و با زبان شیرین کودکانه می‌گفت "برای آزادی زندانی‌های زن و مرد صلوات" همان موقع بود که تصمیم گرفتم به آنها کمک کنم.»

خوشحالم که مادران کنار فرزندانشان هستند
در این بازدید وقتی صابری از رئیس زندان می‌پرسد که آیا راه‌حلی برای مشکلات مادران و فرزندان وجود دارد، او در جواب می‌گوید : «در اصفهان یک کارآفرین توانسته برای تعدادی از زندانی‌های آقا رای باز بگیرد و آنها را درکارگاهش مشغول کند تا به جای زندان در کارگاه مورد تایید قوه قضاییه مدت حبس را بگذرانند. ما هم با هدفی شما را به اینجا دعوت کردیم تا نخستین مرکز نگهداری بانوان زندانی دارای رای باز را در تهران راه‌اندازی کنید.» این کار مسئولیت سنگینی بردوش صابری می‌گذاشت، چراکه برای آزادی بانوان زندانی دارای رای باز و نگهداری آنها به جز سند مالکیت و فیش حقوقی خانواده‌ها و بستگان، آبرو، اعتبار و سابقه‌کاری و حتی مرکز مهارت‌آموزی کوثر را باید گرو می‌گذاشت. صابری این کار را کرد و اکنون از نتیجه آن راضی است. می گوید:«سابقه و آبرویم را گرو گذاشتم؛ اما نتیجه‌اش خوب بود. خیلی خوشحالم که به لطف خدا و حمایت مسئولان دلسوز شرایطی فراهم شده تا تعداد ۱۰۰ نفر از بانوان زندانی امسال عید و کنار سفره هفت سین، کنار فرزندان خود هستند و به قول معروف زندگی روی خوش خود را به آنها نشان داده است.»
این بانوی نیکوکار و فعال اجتماعی این اطمینان را می‌دهد که اگر مسئولان در نقاط مختلف تهران فضا و امکانات راه اندازی کارگاه تولیدی در اختیارش بگذارند می‌تواند خیلی از بانوان زندانی را با گرفتن رای باز از زندان آزاد کند.

کد خبر 657918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهین IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    3 0
    خداراشکر در مملکت کسانی هستند که مدافع حقوق زنان بیچاره باشند من دست این بانوی نیکوکار را می بوسم