کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا همه ذخیره واکسن‌های کرونای آسترازنکایش پس از بازبینی‌های لازم ایمنی در اختیاز سایر کشورهای جهان قرار خواهد داد.

Astrazeneca

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس با این تصمیم آمریکا انتظار می‌رود تا ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونای آسترازنکا در ماه‌های آینده برای صادرات به سایر کشورها در اختیار قرار گیرد.

ماه گذشته دولت بایدن اعلام کرد بود که ۴ میلیون دوز از واکسن‌های آسترازنکا را به مکزیک و کانادا خواهد داد. واکسن آسترازنکا به طور گسترده‌ای در سراسر جهان در حال استفاده است، اما هنوز در آمریکا مجوز مصرف اضطراری نگرفته است.

دولت آمریکا به طور فزاینده‌ای به خصوص پس از سرگیری استفاده از واکسن کرونای تک‌دوزی شرکت جانسون اند جانسون از  داشتن ذخیره کافی برای واکسیناسیون سراسری دی این کشور احساس اطمینان می‌کند. آمریکا همچنین در هفته‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای بوده است که شمار بیشتری از واکسن‌های ذخیره‌شده‌اش را به کشورهای دیگر مانند هند بدهد که درگیر موج مرگبار شیوع کرونا شده‌اند.

تا به حال بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان به علت کووید-۱۹ درگذشته‌اند و بیش از ۵۷۲۰۰۰ مورد از این تلفات مربوط به آمریکا است. بیش از ۵۳ درصد جمعیت بزرگسال آمریکا دست کم یک دوز از واکسن‌های تاییدشده در این کشور یعنی فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون، دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود این کشور ذخیره کافی واکسن برای واکسیناسیون همه جمعیتش تا اوائل تابستان داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا در این کشور تولید شده است، اما هنوز سازمان غذا و داروی آمریکا آنها را کنترل کیفی نکرده است. این روند کنترل کیفیت در چند هفته آینده به اتمام خواهد رسید. از طرف دیگر حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا در مراحل گوناگون تولید قرار دارند و درصورت تایید سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) می‌توانند صادر شوند

کد خبر 597586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha