فشارهای جهانی آمریکا را بر آن داشت که پس از موفقیت در واکسیناسیون و کنترل کرونا در این کشور، دوزهایی از واکسن کرونا را در اختیار کوواکس قرار دهد.

بلینکن در آمریکای لاتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ایالات متحده برنامه توزیع جهانی ۸۰ میلیون دوز واکسن را به تفصیل شرح می‌دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت ایالات متحده طی دو هفته آینده نحوه توزیع ۸۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ را که وعده داده است، اعلام خواهد کرد.

بلینکن در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور کاستاریکا، کارلوس آلوارادو، تاکید کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بر توزیع عادلانه واکسن‌ها متمرکز خواهد داشت و امور سیاسی را به این روند مرتبط نخواهد کرد، این انتقاد بعضا متوجه چین بود.

بلینکن در اولین سفر خود به عنوان وزیر امور خارجه به آمریکای لاتین با اعلام این خبر افزود، معیارها و برنامه توزیع طی یکی دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

بایدن روز گذشته گفت که دولت وی حداقل ۲۰ میلیون دوز واکسن مدرنا، فایزر و جانسون را علاوه بر ۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازینیکا به کشورهای دیگر ارسال خواهد کرد..

فشار بین‌المللی دولت بایدن را به ارسال واکسن برای کمک به جلوگیری از شیوع شدیدتر کرونا در کشورهایی مانند هند و برزیل واداشته است.

کارشناسان بهداشت به شدت نگران جهش‌های جدید ویروس کرونا که مسری‌ترند و اثر واکسیناسیون فعلی را تضعیف می‌کنند هستند.

دولت آمریکا با سرعت و برنامه‌ریزی دقیق موفق به واکسیناسیون جمعیت ۳۳۰ میلیونی این کشور شد که آمار مرگ و میر آن را به ۱۵۰ نفر رساند.

این تعهد کمک از طرف برخی به استفاده از عرضه واکسن به عنوان ابزاری برای مقابله با دیپلماسی واکسن چینی و روسی در نظر گرفته شده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به سوال یک خبرنگار تاکید کرد که هیچ قول و قرار خاصی به یک منطقه یا کشور مشخص داده نشده و توزیع واکسن را بر اساس توصیه اپیدمیولوژیست‌ها دانست.

کد خبر 605090
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha