یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در حالیکه احتمال جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی سیستان ‌و بلوچستان وجود دارد، بجنورد هم یک توفان شدید را تجربه کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان سیستان و بلوچستان با صدوراطلاعیه‌ای از فرمانداریهای شهرستان‌های خاش، سراوان، سرباز، نیک‌شهر، ایرانشهر، چابهار و کنارک خواست تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب در نظر بگیرند.

مرکز اطلاعات راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم اعلام کرد: محور ایرانشهر به چابهار در استان سیستان و بلوچستان به علت طغیان رودخانه و خرابی پل مچکور، عصر امروز (یک‌شنبه 13 مرداد) بسته اعلام شد.

همچنین فرمانده پلیس راه استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: محور ایرانشهر به خاش در کیلومتر 45، به علت بارندگی و ریزش کوه بسته شده است و عوامل راهداری و پلیس راه با حضور در محل مشغول بازگشایی این محورهستند.

سرهنگ قاسمی در ادامه افزود: به علت ریزش کوه در جاده، رانندگانی که قصد عبور ازاین محور رادارند هنگام عبور از این محور باید با رعایت نکات ایمنی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

توفان و بارش شدید در بجنورد

توفان شدید عصر امروز (یک‌شنبه 13 مرداد) شهرستان بجنورد را درنوردید. وزش باد و بارش شدید باران که حدود یک ساعت ادامه داشت سبب شکسته شدن درختان، آبگرفتگی معابر، خسارت به محصولات کشاورزی و کندی رفت و آمد عابران و وسایل نقلیه در بجنورد شد.

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از روز دوشنبه تا آخر هفته جاری، دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه در مناطق جنوب غرب کشور، پدیده گرد غبار در 24 ساعت آینده به تناوب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 59672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز