شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ویژه‌ای از وزش گرد و خاک در حداقل 4 استان جنوبی کشور خبر داد.

به خبرگزاری ایسنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در حالیکه بتدریج از غلظت گرد و خاک موجود در مناطق جنوبی کشور کاسته می‌شود، موج جدید گرد و خاک از اوایل روز یکشنبه مجددا جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد و تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

این شرایط مناطق جنوبی کشور را نیز در روز دوشنبه دربر می‌گیرد، از این رو در این مدت در استانهای خوزستان، بوشهر، جزایر خلیج‌فارس و سپس فارس گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه با افزایش سرعت باد در مرزهای شرقی کشور، وزش باد و گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که به تناوب تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه می‌یابد.

براساس نقشه‌های پیش‌یابی روز شنبه در شمال و شمال‌شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بتدریج از سمت غرب به شرق از تراکم ابرها کاسته خواهد شد.

اما از یکشنبه بعدازظهر،‌ نفوذ یک موج کوتاه تراز میانی جو، ابتدا در شمال غرب موجب بارشهای پراکنده یا رعد و برق خواهد شد که این بارشها تا سه شنبه در ساعات بعد از ظهر مشاهده خواهد شد.

در سواحل شمالی کشور از روز دوشنبه با نفوذ جریانات مرطوب سطوح پایین جو گاهی بارش باران و کاهش دما رخ خواهد داد. همچنین به دلیل وزش باد در شمال عراق از اوایل روز یکشنبه بتدریج در مناطق جنوب غرب و سپس جنوب کشور گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

از چهارشنبه با نفوذ یک موج شرقی در جنوب شرق ایران وقوع ناپایداری‌هایی به شکل رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست و در روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب نقاط کشور دمای هوا افزایش می‌یابد.

در ادامه این گزارش سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را در روز یکشنبه (16 تیر)صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد که حداکثر و حداقل دما در این روز به 36 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه (17 تیر) کمی ابری در بعد از ظهر نیمه‌ابری با وزش باد درپاره‌ای نقاط بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداکثر و حداقل دمای پایتخت در این روز به 37 و 25 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 57078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز