یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر حاکم بودن توده هوای کم فشار فصلی بر روی کشور است که بر این اساس هوای گرم در بیشتر نقاط کشور تا دوشنبه ماندگار است.

به گزارش سازمان هواشناسی، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دراین مدت در برخی نقاط استان‌های شمال غرب و سواحل دریای خزر دور از انتظار نیست.

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که از روز سه‌شنبه تا ظهر روز پنج‌شنبه هفته جاری یک موج کم‌دامنه از نیمه‌شمالی کشور عبور می‌کند. عبور این سامانه سبب می‌شود تا از گرمای هوا که اکنون در سطح کشور مستقر است، کاسته شود.

بر این اساس در این مدت بتدریج از سمت غرب در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی، وزش باد، رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در روز چهارشنبه بارش در کرانه‌های دریای خزر از شدت بیشتری برخوردار باشد.

همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد در روی عراق، از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه در استانهای خوزستان و ایلام به تناوب گرد وخاک پیش‌ببینی می‌شود.

و در ادامه در جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان نیز در این مدت به تناوب وزش باد و گرد و خاک به ویژه در اوایل صبح تا ظهر ادامه می‌یابد.

کد خبر 57902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز