شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: هنوز کمتر از یک هفته از آخرین استقرار گرد و غبار عربی در کشور نمی‌گذرد که این بار نیز سازمان هواشناسی از توفان شن و خاک در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.

اگر چه در دوره‌های پیش استان خوزستان و بوشهر بیشتر از سایر مناطق در معرض گرد و غبار قرار می‌گرفت، این‌بار نوبت به 2 استان جنوب شرقی کشور رسیده‌است.

هرمزگان و کرمان طی2 روز آینده میزبان توفان شن خواهند بود و استان‌های خوزستان و بوشهر نیز همچنان در سیطره گرد و غبار آمده از عراق و سوریه‌ قرار می‌گیرند.

فردا استان خوزستان شاهد شدت بیشتر گرد‌ و غبار است. سازمان هواشناسی براساس نقشه‌های پیش یابی اعلام کرده‌است که در2 روز آینده، هوای مناطق جنوبی کشور، توأم با گرد و غبار شدید است.

این سازمان در اطلاعیه خود از وزش باد‌های شرق روی سواحل شمالی دریای عمان و تنگه هرمز خبر داده‌ و پیش بینی کرده‌است: طی 2 روز آینده گرد و خاک حاصل از توفان شن و خاک منطقه جنوب شرق، استان هرمزگان و بخش‌های شرقی و جنوب شرقی استان کرمان را در برگیرد.

به سبب تداوم وزش باد شدید در جنوب شرق کشور، پیش‌بینی می‌شود که توفان شن و خاک همچنین تا ظهر فردا در جنوب شرق کشور ادامه یابد و سپس ‌از بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهش وزش باد، از غلظت گرد و خاک در این مناطق کاسته شود.

با توجه به وجود گرد و خاک در روزهای گذشته سازمان هواشناسی به تمام شهروندان استان‌های جنوبی کشور توصیه کرد که افراد حساس به گرد و خاک همچنان از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند و نیز از تردد با خودرو‌ها در راه‌های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان و به ویژه نیمه شمالی این استان اجتناب کنند.

کد خبر 56389

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز