«سام درخشانی» بازیگر سینما و تلویزیون، سفیر دیابت است و گاهی برای اجرای برنامه‌هایی که به آگاهی‌بخشی مردم درخصوص این بیماری خاموش کمک می‌کند به مناطق جنوبی شهر می‌آید.

سام درخشانی

 او تلاش می‌کند تا شهروندان را به کنترل قندخون خودشان ترغیب کند و می‌گوید: «متأسفانه در مناطق جنوبی شهر اغلب افراد به دلیل مشکلات معیشتی به معاینه دوره‌ای و ورزش اهمیت نمی‌دهند. همچنین سبک زندگی و آگاهی کم برخی افراد در مناطق کم‌برخوردار موجب شده تا شیوع این بیماری در این محدوده بیشتر از نقاط دیگر شهر باشد.» وی به لزوم انجام ورزش حتی در خانه اشاره می‌کند که موجب سلامتی شهروندان می‌شود و آنها را از بیماری‌های مختلف در امان نگه می‌دارد. این بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید: «شهروندان باید بدانند که حداقل روزی ۴۰ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند تا ۵۰ درصد از بروز بیماری دیابت و بیماری‌های دیگر جلوگیری کند. همچنین تغذیه ارتباط مستقیمی با بیماری دیابت دارد و باید مصرف مواد غذایی شیرین محدود شود.» درخشانی به بوستان‌های بزرگ جنوب تهران هم اشاره و عنوان می‌کند این بوستان‌ها فضای مناسبی برای ورزش، پیــــــــاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند و باعث افزایش روحیه شهروندان می‌شوند.

وی درباره‌منش ساکنان جنوب شهر هم می‌گوید: «از قدیم بچه‌های جنوب شهر به معرفت و رفاقت معروف بوده و هستند. آنها انسان‌های بامرامی هستند و خونگرمی در ذات آنهاست.»

کد خبر 594765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha