رمضان ماه بندگی خداست و ماهی پربرکت. یکی از برکات و نعمت‌های بزرگ این ماه مبارک، حضور در جمع بود که خداوند و ائمه اطهار(ع) به آن تأکید فرموده‌اند.

عبدی مقدم

حجت‌الاسلام امیر عبدی مقدم/ امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) محله وصفنارد و مسئول تشکل‌های دانشجویی نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت : رمضان ماه بندگی خداست و ماهی پربرکت. یکی از برکات و نعمت‌های بزرگ این ماه مبارک، حضور در جمع بود که خداوند و ائمه اطهار(ع) به آن تأکید فرموده‌اند.خانواده‌ها سفره افطار در منازل خود برای آشنایان و حسینیه‌ها و مساجد سفره اطعام پهن می‌کردند. برگزاری نمازجماعت با حضور تعداد زیادی از نمازگزاران، قرائت دسته‌جمعی قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی، مراسم دعا و سخنرانی در مساجد لذت روزه‌داری را در این ماه دوچندان می‌کرد و شهروندان تا سحر کنار هم‌محله‌ای‌ها به راز و نیاز و گفت‌وگو می‌پرداختند. امسال شرایط به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا فرق کرده و محدودیت‌ها باعث شده تا نمازجماعت در مساجد برگزار نشود. خانواده‌ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از مهمانی دادن منع شده و محافل قرآنی در شهر تعطیلند.

 با این وجود نباید از سفره‌ای که در این ماه به وسعت بخشندگی خدا پهن شده غافل شویم. رمضان ماه تمرین عشق، اراده و گذشتن از خود برای رسیدن به معشوق است و چه زیباست از محدودیت‌های فعلی به خاطر شیوع ویروس کرونا برای خلوت کردن با خدایمان استفاده کنیم.
ماه رمضان، ماه شکستن بت‌های نفس و سجده به درگاه پروردگار است. فرصت خوبی برای خودسازی و پیداکردن خودمان است تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم. این شب‌ها را قدر بدانیم و آنهایی که تاکنون فرصت اقامه نماز شب پیدا نکرده‌اند، این تجربه شیرین را در زندگی کسب کنند.
در کنار این موضوع مهم، فعالیت مساجد نیز نباید قطع شود و متولیان باید از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های مذهبی استفاده کنند. اگرچه بستر این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی به خوبی فراهم نشده، اما بچه‌مسجدی‌های زیادی از بضاعت موجود برای فرهنگسازی و اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی استفاده شایانی می‌کنند.
ماه مبارک رمضان امسال می‌توان در زمانی مشخص ختم گروهی قرآن را در فضای مجازی و گروه‌های محلی برگزار کرد و حتی امکان برگزاری مسابقات قرآنی در این فضا وجود دارد، به شرطی که در اجرای برنامه‌ها خلاقیت به خرج داد و به‌عنوان نمونه کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه درباره ماه مبارک رمضان و آموزش‌های قرآنی ساخت و در گروه‌های محلی و فضای مجازی مساجد منتشر کرد.

کد خبر 594759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha