دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

قله «بند عیش» یکی از قله‌های زیبای ارتفاعات شمال غرب تهران است که در شمال مناطق «کن» (پارک کوهسار)، «شهران» و «حصارک» کن قرار دارد. ارتفاع قله به ۲ هزار و ۷۷۰‌متر می‌رسد و به راحتی از تهران قابل مشاهده است.

بند عیش

 این قله از شمال و شمال غرب به جاده «سولقان» و امامزاده «داود» (ع)، از شرق به جاده «فرحزاد» و امامزاده داود(ع) و از جنوب به حصارک و شهران می‌رسد. این مکان در سال‌های اخیر با ساخت پارک کوهستانی «کوهسار» در شمال منطقه کن به محلی مناسب برای تفریح و پیاده‌روی تبدیل شده است. در دامنه‌ها و مسیرهای جنوبی قله، فضایی برای پیست موتورسیکلت‌سواری و پرواز با «پاراگلایدر» و «کایت» ساخته شده است. مسیر دره حصارک به قله‌بند عیش جزو یکی از زیباترین دره‌های کوه‌های شمال تهران است.

در شرق این دره، دره فرحزاد و در غرب آن دره کن قرار دارد. مسیرهای دسترسی به قله‌بند عیش شامل مسیر جنوبی، از دره حصارک – دره دوچناران؛ مسیر غربی، از شرق سولقان دره‌ای عمیق که در انتها به قله ختم می‌شود؛ مسیر شمالی، از جاده امامزاده داود(ع) و دره منتهی به رندان است. مسیر شرقی و شمال شرقی هم شامل یک راه پاکوب است که از غرب امامزاده به سمت قله می‌رود. سرتاسر «دوچناران» پوشیده از درختان گیلاس، هلو و گردو است که این باغ‌ها زیبایی خاصی را در فصول مختلف به منطقه می‌دهد. در مسیر رسیدن به قله هم چشمه‌هایی وجود دارد که می‌توان به چشمه جنب آبشار، چشمه محل کمپینگ و چند چشمه محلی و فصلی اشاره کرد. بهار و زمستان، بهترین زمان برای صعود به قله‌بند عیش است. تابستان و پاییز تقریباً فصل مناسبی برای بازدید از دره حصارک و صعود به قله‌بند عیش نیست. چون رودخانه حصارک از اواسط خرداد ماه تقریباً خشک یا بسیار کم‌آب است!

کد خبر 594333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha