پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

قله «لوارک» با ارتفاع ۳ هزار و ۵۶۰ متری از سطح آب‌های آزاد، در ارتفاعات شمال تهران و در رشته کوه «توچال» قرار دارد. این کوه یکی از سرچشمه‌های رودخانه «کن» است.

صعود به لوراک

بهترین مسیر دسترسی به این قله از روستای «رندان»، در ۲۰ کیلومتری تهران است. از فراز این قله می‌توان منظره بسیار زیبایی را مشاهده کرد. چون اگر در میان «خط الراس» قرار بگیرید، از شرق و در دوردست قله توچال دیده می‌شود. در غرب نیز گردنه مشهور «لت» قرار دارد. این گردنه در گذشته گذرگاه مهمی بین ۲ منطقه «شهرستانک» و «سولقان» (کن، رندان، تالون و سنگان) بود و حتی گفته می‌شود محل عبور و ترانزیت برنج‌های شمال به تهران نیز به شمار می‌آمد.

برای رسیدن به قله، مسیر جاده تا روستای رندان آسفالت و مسافت طی شده از روستا برای صعود به قله بیش از ۱۰ کیلومتر است. آبشار رندان تقریباً در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از ابتدای روستا قرار دارد و در طول مسیر رودخانه‌ای در سمت راست جاری است. پیش از آبشار رندان، پله چوبی و دوراهی وجود دارد که از سمت چپ به قله لوارک می‌رسد. در طی مسیر دشت‌های زیادی مشاهده می‌شود که در آن در فصل تابستان «ریواس» و در برخی فصول هم گیاه «گل‌پر»، درختچه‌های «آلبالوی وحشی» و «بادام کوهی» وجود دارد. هم‌چنین تا قله یک یال مستقیم، طولانی و در بعضی نقاط سنگی با شیب تند وجود دارد که برای صعود نیاز به داشتن وسایل کوهنوردی است.

کد خبر 619575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha