جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

اگرچه نهاد شورایاری در سال گذشته روزهای پر فراز و فرودی را پشت سر گذاشت اما نمایندگان محلی محکم و ثابت‌قدم در عرصه خدمتگزاری درخشیدند

سال نو

 به‌ویژه در اجرای پروژه‌های خرد مقیاس نقش مؤثری در کنار مدیران شهری ایفا کردند. صفحه‌های پیش‌رو را در نخستین شماره سال اختصاص داده‌ایم به این عزیزان تا از خدمات سال پیش و برنامه‌های امسال بگویند و توقعاتشان را از اهالی و مسئولان شرح دهند.

شورایار منطقه ۲۰ و دغدغه های ۱۴۰۰
  رضا رضایی‌منش/ شورایار محله شهید بهشتی
  • محله‌ای سرسبزتر وآبادتر در سال نو

هر سال در این روزها همراه دیگر شورایاران محله به دیدار والدین شهدا می‌رفتیم و از آنها برای ادامه فعالیت‌های خود در سال جدیدطلب دعای خیر می‌کردیم، ولی امسال برای تبریک عید و احوالپرسی، تلفنی و آنلاین با آنها تماس می‌گیریم تا با مهمانی و دیدارهای حضوری سلامتی‌شان را به خطر نیندازیم.
 امسال طرح ساماندهی و بهسازی معابر مجتمع(بنگاه) یاقوت تا مراحل زیادی پیشرفت داشت و آسفالت تعدادی از خیابان‌ها انجام شد.

در سال آینده فاز ۲ طرح هم اجرا و عملیات تعمیر جدول‌ها و بازسازی نهرهای خیابان‌های شهید پورعزیزیان، فردوس غربی، شهیدان مداحی، پوزش و حاج حبیب به پایان می‌رسد. یکی از خواسته‌های شهروندان محله شهید بهشتی تعیین تراکم مجاز برای ساخت واحدهای بنگاه یاقوت است که شهردار محترم منطقه برای حل این مشکل به اهالی قول مساعد داده است. ساماندهی باغ ابتدای محله شهید بهشتی و تبدیل آن به پاتوقی زیبا اتفاق خوب دیگری بود که سال پیش اهالی محله شاهد آن بودند و رضایتمندی آنها را به دنبال داشت. امیدوارم در سال جدید اهالی محله به حفظ نظافت و آراستگی محله خود بیشتر اهمیت دهند و مدیریت شهری هم در رسیدگی به منطقه همت بیشتری داشته باشد تا محله‌ای سرسبزتر وآبادتر داشته باشیم.

شورایار منطقه ۲۰ و دغدغه های ۱۴۰۰
 مجید دیدگاه /  دبیر شورایاری محله اقدسیه
  • قدم‌های کوتاه و بلند برای روزهای بهتر

سال ۹۹ همه فعالیت‌ها تحت تأثیر بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت و چرخ برنامه‌های شهری با کندی به حرکت درآمد. با این وجود، در محله اقدسیه با پیگیری شورایاران و همراهی مدیریت شهری طرح‌های کارگشا و مهمی اجرا شد که پروژه لوله‌گذاری و سرپوشیده کردن نهر خیابان شهید مهاجری یکی از این آنها به شمار می‌آید. از نقاط قوت این طرح حفظ آب زراعی نهر و انتقال آن به زیرزمین بود و با سرپوشیده کردن نهر در مواقع اضطراری و وقوع زلزله، اسکان شهروندان با ایمنی و سهولت بیشتری انجام می‌شود.
مرمت زمین چمن غدیر و بازگشت ریل ماشین دودی به محله اقدسیه از اقدامات ارزشمند دیگری بود که برای افزایش امکانات و حفظ هویت محله انجام شد. برای سال ۱۴۰۰ هم اجرای طرح‌های عمرانی مانند ساخت سوله مدیریت بحران و پارکینگ عمومی را به مدیریت شهری منطقه پیشنهاد دادیم. باغ معین از باغ‌های شناسنامه‌دار و قدیمی محله اقدسیه محسوب می‌شود که مالک برای قطع درختان و تغییر کاربری آن اقدام کرده است. در سال جدید برای حفظ این باغ به‌عنوان جزئی از هویت و فضای سبز محله تلاش می‌کنیم. امیدوارم این تلاش‌ها در افزایش رفاه اهالی و آبادانی محله مؤثر باشد و سالی سرشار از سلامتی و خیر و برکت را تجربه کنیم.

کد خبر 593382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha