اجرای طرح جمع‌آوری نهرهای قدیمی و تبدیل آنها به کانیو از مطالبات جدی و چندساله ساکنان محله‌های آذری و امامزاده حسن(ع) بود که به تازگی آغاز شده و تا مراحلی پیشرفت کرده است.

نهرسازی آذری

همشهری آنلاین- رابعه تیموری: ارسال نامه و شاخه گل به در منازل اهالی برای اطلاع‌رسانی درباره آغاز طرح و قدردانی از آنها به خاطر تحمل مشکلات دوره اجرای پروژه نهرسازی، اقدامی نو بود که از سوی مدیریت شهری ناحیه یک انجام شد و مورد توجه شهروندان قرار گرفت، اما از قلم افتادن تعدادی از کوچه‌ها سبب دلخوری تعدادی از اهالی محله‌های امامزاده حسن(ع) شده است. «ایرج مرشدلو» شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه۱۷ دلیل اجرا نشدن طرح در بعضی از کوچه‌های این محله‌ها را بیان کرده و به تشریح مراحل اجرای آن پرداخته است. 


ساکنان محله امامزاده حسن(ع) انتظار داشتند طرح جمع‌آوری نهرها در همه کوچه‌های محله اجرا شود، اما در حالی که نهرهای قدیمی بعضی از کوچه‌های محله امامزاده حسن(ع) جمع‌آوری نشده، طرح را در محله آذری آغاز کرده‌اید. نهرهای کوچه‌های باقیمانده محله امامزاده حسن(ع) جمع‌آوری نمی‌شود؟ 
در بعضی از کوچه‌های محله امامزاده حسن(ع) ساخت‌وساز می‌شود و برای حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی خودروهای سنگین رفت‌وآمد می‌کنند. به همین دلیل امکان جمع‌آوری نهرها وجود نداشت، اما تا پایان امسال نهر همه کوچه‌های محله امامزاده حسن(ع) کانیو می‌شود. 
تاکنون طرح چقدر پیشرفت داشته است؟ 
از آذر امسال نهضت نهرسازی در ناحیه یک آغاز شده و تاکنون ۳هزار و۵۰۰متر از نهرهای ۲۳کوچه محله امامزاده حسن(ع) و هزارمتر از نهرهای ۵کوچه محله آذری جمع‌آوری شده‌اند. ۱۶۷هزارمترمربع بتن‌ریزی و ۱۶۷هزارمترمربع هم آسفالت انجام شده است. تاکنون ۷میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شده، اما جمع‌آوری نهرهای قدیمی به مقدار قابل توجهی هزینه‌های نگهداشت شهر را کاهش می‌دهد. 


آبگرفتگی خیابان شهید ابدام هم از مشکلات مهم‌محله امامزاده حسن(ع) به شمار می‌رود که باعث نارضایتی اهالی و کسادی کسب و کار غرفه‌داران گذر طهرون شده است. برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟ 
رفع نقاط آبگیر محله‌ها از برنامه‌هایی است که در فصل بارندگی با جدیت پیگیری می‌کنیم. در این برنامه به رفع مشکل گذر طهرون هم توجه شده و در ماه‌های گذشته در این معبر ۳۳۰متر عملیات بازسازی جدول فرسوده، اصلاح نهر و روکش آسفالت انجام و در تقاطع خیابان سجاد جنوبی و شهید ابدام ۴۰نهر جدید ساخته شده است. مشکل آب ماندگی کوچه‌های شهیدان اسلامی، خوارزمی و کرکچی هم که از معابر محله یافت‌آباد هستند، رفع شده است. 
چه طرح‌های جدیدی در ناحیه یک به‌ویژه در محله‌های آذری و امامزاده حسن(ع) اجرا می‌شود؟ 
بنا به دستور شهردار منطقه، سند توسعه محله‌ها براساس درخواست‌های شهروندان و جلساتی که با شورایاران داشتیم، تنظیم شده است. در تنظیم این سند نگاه محله‌محوری دیده می‌شود و به جای طراحی پروژه‌های کلان و هزینه بر، طرح‌های کوچک مقیاس را پیش‌بینی کرده‌ایم تا با مصرف بهینه هزینه‌ها رضایت شهروندان را به دست‌آوریم. براساس سند توسعه، در سال آینده نهضت پیاده‌راه‌سازی و نهرسازی ادامه خواهد یافت و تا پایان سال۱۳۹۹ نهرهای فرسوده محله آذری کاملاً جمع‌آوری می‌شود. ساخت زمین بازی روباز در محور نیلوفری هم از برنامه‌های دیگری است که در برنامه‌های سال بعد پیش‌بینی شده است. در پلاک‌های آزاد شده ضلع جنوبی حرم امامزاده حسن(ع) هم بوستان ساخته می‌شود.

کد خبر 485380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha