دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در سومین نشست شانزدهمین دوره هفته کتاب،‌ زمان و اسامی روزهای هفته کتاب پیشنهاد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار داشت: سازمان یونسکو، فهرست 55 نفر از بزرگانی را که قصد برگزاری مراسم بزرگداشتی برای آنان در سال 2008 و 2009 را دارد، اعلام کرده است که از این میان، سیدجمال‌الدین اسدآبادی،‌ سنایی غزنوی، رودکی،‌ امام محمد غزالی و شیخ بهایی به ایران منتسب هستند.

به گفته پرویز دو نفر از این مفاخر فرهنگی به پیشنهاد ایران و سه نفر دیگر با حمایت ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار سازمان یونسکو مدالی درباره مولانا طراحی کرد که به دکتر جلالی، نماینده ایران در این سازمان اهدا شد.

دکتر پرویز در این جلسه از حاظران خواست در مدت 10 روز، نظرات خود را درباره برنامه‌های هفته کتاب به ستاد برگزاری هفته کتاب ارسال کنند.

در این جلسه از سوی حاضران پیشنهادهایی درباره جابجایی، ترتیب و تغییرنام عناوین روزهای هفته کتاب مطرح شد که مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد موارد ذکر شده برسی می شوند.

برای روزهای هفته کتاب در این جلسه چند شعار نیز پیشنهاد شد.

حمید قبادی، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شانزدهمین دوره هفته کتاب از بیست و یکم آبان‌ماه آغاز و بیست و هشتم این ماه پایان خواهد یافت.

این هفته با نام روز "کتاب و خادمان نشر" آغاز می شود و بیست و دوم آبان‌ماه به "کتاب و پدیدآورندگان" اختصاص دارد.

به گفته وی برای بیست و سوم آبان ماه نام "کتاب، کتابدار، اطلاع‌رسانی و حامیان نسخ خطی" و فردای آن نام "کتاب، نماز و مسجد" پیشنهاد شده است.

"کتاب و کودک"، "کتاب و دانش آموز و خانواده" و "کتاب و دانشگاه" اسامی روزهای بعدی هفته کتاب است و روز پایانی نیز به "کتاب، بسیج، ایثار و شهادت" اختصاص دارد.

کد خبر 59244

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز