فریبا خانی: این روزها، رایحه کتاب در شهر استشمام می‌شود. شهر، بوی برگ‌های کتاب می‌دهد و پر می‌شود از پروانه‌ها... پروانه‌هایی که عاشق گل‌های کتاب هستند.

579

در روزهای هفته کتاب به سر می‌بریم. نمایشگاه «یاد یار مهربان» در بوستان گفت‌و‌گو برگزار شده و تا 29 آبان ادامه دارد. یک جشن کتاب هم در فرهنگ‌سرای انقلاب در حال برگزاری است. چهاردهمین دوسالانه کتاب کودک و نوجوان هم در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 30 آبان تا 6 آذر برگزار می‌شود.

به گزارش دوچرخه، محسن حموله، نماینده کانون در شورای هفته کتاب درباره این دوسالانه به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «در این دوسالانه 1323 عنوان کتاب‌ حوزه کودک و نوجوان که در سال‌های 87 و 88 به چاپ رسیده است، بررسی می‌شود. در این دوسالانه یک نمایشگاه کتاب نیز برگزار می‌شود.»

او می‌گوید: «امسال یک بخش ویژه به نام حسین فهمیده هم به معرفی آثار حوزه دفاع مقدس برای مخاطبان کودک و نوجوان می‌پردازد و سوم آذر مراسم اهدای جوایز در مرکز آفرینش‌ها برگزار می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «در این دوسالانه همچنین یک بخش ملاقات کودکان و نوجوانان با نویسندگان کتاب، تصویرگران و دست‌اندرکاران کتاب کودک برگزار می‌شود. نشست های تخصصی با حضور کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌هاست.»

مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب واقع است.

اما برنامه‌های هفته کتاب در فرهنگ‌سرای انقلاب: اول این که یک برنامه با عنوان «چهره به چهره» از روز گذشته شروع شده و تا 11روز ادامه دارد. در این برنامه کودکان و نوجوانان با تعدادی از نویسندگان و شاعرانی که برای کودکان و نوجوانان کار می‌کنند، یعنی کسانی مثل افسانه شعبان نژاد، جعفر ابراهیمی، محمد رضا یوسفی و... ملاقات می‌کنند.

در روزهای هفته کتاب، در این فرهنگ‌سرا یک نمایشگاه کتاب هم برای عموم برپاست و کتابخانه آفتاب هم به عضوگیری رایگان می‌پردازد.

شماره فرهنگ‌سرای انقلاب 55419057 است.

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی کاروان کتاب، سفر یک هفته‌ای خود را با شعار «مطالعه، اندیشه و فرزانگی» از غرب تهران آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه21 و 22، از روز 24 آبان که روز کتاب و کتابخوانی نام گرفته اتوبوس کتاب برای سفری یک هفته‌ای به مدرسه‌ها و مراکز فرهنگی هنری غرب پایتخت به راه افتاده است.

در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی شامل اتوبوس کتاب، نمایش‌های موزیکال با محوریت کاغذ و کتاب، کارگاه‌های آموزش خلاق توسط مروجین کتاب، مسابقات حضوری و اهدای کتاب و... برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه طرح کاروان کتاب به شماره‌ 44137060 تماس بگیرند.

کد خبر 121472
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز