گروه سیاسی: منابع خبری و ناظران سیاسی امیدوارند که رئیس‌جمهوری امروز وزرای پیشنهادی خود برای وزارت اموراقتصادی و دارایی، کشور و احتمالا راه وترابری را به مجلس معرفی کند.

فرایند تغییر وزرا در سال جدید، نیمه‌تمام ماند؛ وقتی رئیس‌جمهوری در مهلت 3ماهه‌ای که قانون اساسی تعیین کرده است، فرد پیشنهادی خود را برای نخستین تغییر سال87 یعنی وزارت اقتصاد معرفی نکرد.

احمدی‌نژاد هفته گذشته در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب خواست تا با تمدید حکم سرپرستی صمصامی تا معرفی فرد جدید پس از پایان تعطیلات مجلس موافقت فرمایند که ایشان هم با این درخواست موافقت کردند.

دولت تا پایان مهلت معرفی وزرای پیشنهادی کشور و راه وترابری همچنان فرصت دارد اما بسیاری از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری توصیه کردند تا برای جلوگیری از مشکلی که با موافقت رهبر معظم انقلاب مرتفع شد، وزرای پیشنهادی خود را یکجا و پس از تعطیلات مجلس (یعنی امروز) معرفی کند.

با توجه به اعلام احتمال معرفی همزمان 3وزیر پیشنهادی از سوی احمدی‌نژاد که هفته پیش از سوی محمدرضا رحیمی معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز مطرح شده بود، به‌نظر می‌رسد که این اتفاق امروز افتاده ونامه معرفی هر3نفر مورد نظر احمدی‌نژاد در مجلس اعلام وصول شود.

سیدمهدی هاشمی از آمادگی خود برای تصدی وزارت کشور خبرداده است. البته در چند روز گذشته در میان رسانه‌ها و منابع خبری سخن از برخی دیگراز چهره‌های سیاسی مانند سیدمحمد جهرمی، وزیرکارو اموراجتماعی، علی کردان قائم مقام وزارت نفت و صادق محصولی مشاور رئیس‌جمهوری هم نام برده می‌شد که این گزینه‌ها هریک به شکلی تکذیب شد.

سیدمجتبی ثمره‌هاشمی هم از دیگر گزینه‌های وزارت کشور خوانده می‌شود.  این موضوعی است که پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در گفت‌وگو  با همشهری به آن اشاره و درعین حال تاکید کرد که این مطلب دیروز در میان نمایندگان به شکل زمزمه‌ای بیش مطرح نبوده است و کماکان هاشمی گزینه‌ جدی‌تر  به شمار می‌رود.

بهبهانی نیز معتقد است که احمدی‌نژاد وی را برای وزارت راه و ترابری درنظر گرفته، همچنان که ایرنا چندی پیش خبر دادکه رئیس‌جمهوری قصد دارد صمصامی را به‌عنوان وزیر اقتصاد به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم تهران هم با اشاره به اینکه اعضای مجمع نمایندگان شهر تهران ظهر امروز با حسین صمصامی سرپرست وزارت اقتصاد جلسه دارند به مهر گفت: زمانی که دوستان قصد تنظیم زمان جلسه با آقای صمصامی را داشتند با مقامات مسئول تماس گرفتند که اگر آقای صمصامی قرار است به‌عنوان وزیر به مجلس معرفی شود این جلسه برگزار شود و گویا اعلام شده که به همین ترتیب است و صمصامی به مجلس معرفی خواهد شد.

شنیده می‌شود که ممکن است رئیس‌جمهوری، وزرای پیشنهادی خود را سه‌شنبه به مجلس معرفی کند لذا هنوز دقیقا نمی‌توان گفت که آیا احمدی‌نژاد امروز به انتظار نمایندگان مجلس پاسخ مثبت داده و وزرای پیشنهادی خود را معرفی می‌کند یا اینکه به تعبیر مشاورارشد خود، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی، منتظر فرصتی مناسب‌تر از امروز برای این کار می‌ماند که شاید سه‌شنبه و پیش از تعطیلات پایان هفته باشد.

کد خبر 59124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز