مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

در روز هشتم فروردین چه بخوانیم و چه گوش بدهیم و چه کاری نکنیم؟

بسته هشتم فروردین

فیلم؛ بازگشت به «عید آن سال‌ها» با لورل و هاردی 
 

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها
فیلم‌های لورل و هاردی از معدود آثار کمدی کلاسیکی بودند که در دهه 60بدون ممیزی از تلویزیون پخش می‌شدند. پخش گسترده و مداوم فیلم‌ها یا تکه فیلم‌های لورل و هاردی در تعطیلات نوروز، برای بچه‌های دهه‌های 60 و 70، آنها را تبدیل به بخشی از تصویر نوستالژیک عید آن سال‌ها تبدیل کرده است؛ شمایلی از معصومیت و شاهکاری در بازنمایی بلاهتی که تبلورش محصول نبوغ لورل و هاردی بود. پیشنهاد ما برای هشتم فروردین تماشای جعبه موسیقی است. یکی از انبوه کمدی‌های کوتاه لورل و هاردی در دوران اوجشان که با هال روچ همکاری می‌کردند و تنها فیلم این زوج که برنده جایزه اسکار شد. در جعبه موسیقی لورل و هاردی با درشکه‌شان مؤسسه حمل‌ونقل راه انداخته‌اند و نخستین سفارش پیانویی سنگین است که باید به داخل خانه‌ای با پله‌های فراوان برده شود. و این مقدمه‌ای است برای شوخی‌ها و موقعیت‌های کمدی دیوانه‌وار.

فعالیت اجـتمـاعی؛ چراغ‌های برج میلاد یک ساعت خاموش می‌شوند
 

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» 28مارس به‌مدت یک ساعت چراغ‌های برج میلاد خاموش می‌شود. ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ ‌آخرین شنبه‌ماه مارس، به‌مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیکی غیرضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند. بر این اساس برج میلاد تهران به‌عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا، در حمایت از محیط‌زیست جهانی چندین سال است که در این روز چراغ‌هایش خاموش می‌شود. علاقه‌مندانی که تمایل به گذاشتن استوری و یا لایو در صفحات مجازی خود دارند می‌توانند از ساعت 20:30 تا 21:30 این خاموشی را به نظاره بنشینند و در صفحات مجازی خود منتشر کنند. می‌توانید در هر جایی که هستید با خاموشی چراغ‌های خانه، فروشگاه و محل کار در این لحظه مانند تمام مردم دنیا برای حفاظت از طبیعت و بهبود شرایط زمین اعلام همبستگی کنید.

موسیقی دوباره شنیدن آثار آهنگساز معروف 
 

بابک بیات از آن نام‌های خوش اقبالی است که زیاد شنیده می شوند. خیلی ها حتی نمی‌دانند موزیکی که مشغول گوش دادن به آن هستند و بسیار هم با شنیدن آن ذهنشان از جسم‌شان فاصله گرفته، کاری از بابک بیات است اما به هرحال مشغول شنیدن بابک بیات هستند. بنابراین برای گوش سپردن به آثار یکی از معروف‌ترین آهنگسازان سبک پاپ در ایران، گزینه‌های پرشماری وجود دارد. با این حال برای اینکه پیشنهاد هم فیلم باشد و هم شنیدنی، پیشنهاد موسیقی امروز می‌شود «دست‌های آلوده»؛ فیلمی از سیروس الوند با آهنگسازی بابک بیات و صدای نیما مسیحا. این قطعه با نام «پروانگی»، ترانه‌ای دارد که زمان خودش در کوچه و خیابان بسیار شنیده می‌شد.

اپ پخت وپز بر اساس دستورپخت متنوع 
 

الان (از چند وقت پیش در واقع) زندگی به این سمت و سو رفته که همه دوست دارند همه‌چیز با یک کلیک در دسترس‌شان باشد؛ مثلا آشپزی را تصور کنید، به فرض که کسی هوس پختن غذا (به دستور معده) به سرش بزند. در این صورت یا می‌رود سراغ دستپخت‌های هوس‌انگیز موجود در شبکه‌های مجازی یا در موتور جست‌وجوی گوگل اسم غذا را می‌نویسد یا... . Whole Foods Market اپلیکیشنی است که به شما امکان دسترسی به مجموعه بیش از 3هزار دستورپخت غذاهای گوناگون را می‌دهد. این اپلیکیشن گزینه جست‌وجو هم دارد که امکان انتخاب بر حسب طرز تهیه، نوع آشپزی، رژیم‌های غذایی خاص و سایر مشخصات را می‌دهد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید روز هشتم فروردین را با طعم و بویی متفاوت سپری کنید.

سرگرمی؛ فرصتی برای لذت بردن از آسمان

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

بومیان آمریکا ماه کامل 28مارس را ماه کرم می‌نامیدند. چون کامل شدن‌ ماه در این تاریخ همزمان بوده با نرم‌تر شدن خاک و بیرون آمدن کرم‌های خاکی از دل سیاهی زمین. ‌ماه کامل هشتم فروردین در میان اقوام و فرهنگ‌های مختلف نام‌های متفاوتی دارد:‌ماه کلاغ،‌ماه پوسته یا ‌ماه شیره.‌ماه کامل هشتم فروردین تفاوت چندانی با ماه‌های کامل دیگر ندارد، تنها تفاوت اینجا ست که در ایام تعطیلی می‌توانید زمان بیشتری برای خیره شدن به آسمان و لذت بردن از زیبایی‌های آن صرف کنید. اگر دوربین یا تلسکوپ مناسب ندارید یا گروه رصدی سراغ ندارید که برای تماشای زیبایی‌های‌ ماه کامل شما را به نقطه‌ای بدون آلودگی نوری ببرند، شاید بتوانید از برنامه رصد آنلاین آسمان‌نمای «گنبد مینا» واقع در پارک آب و آتش استفاده کنید. برای رصد آنلاین گزینه‌های دیگری مانند وب‌سایت تلسکوپ مجازی به آدرس www.virtualtelescope.eu هم وجود دارد.

کتاب؛ توصیف فضای روستا به قلم محمود دولت‌آبادی


بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

اسم محمود دولت‌آبادی را که بیاوری، اغلب می‌گویند «کلیدر». کلیدر بدون‌تردید یکی از مهم‌ترین رمان‌های نوشته‌شده در تاریخ داستان‌نویسی ایران است اما گزینه پیشنهادی برای امروز- که هم امکان خواندش در زمان کوتاه وجود داشته باشد و هم کلیدر نباشد- «جای‌ خالی ‌سلوچ» است.کسانی که این کتاب را به کلیدر برتری می‌دهند کم نیستند.  این رمان مثل اغلب کارهای محموددولت‌آبادی در حال‌وهوای روستا اتفاق می‌افتد و بدون‌تردید صفحه‌هایی که در آن خشم‌شتر توصیف‌شده، هرگز از خاطرتان نمی‌رود و مهم‌تر از آن، مفهوم اصطلاح «کینه‌شتری» را به‌دقیق‌ترین شکل ممکن درک می‌کنید.

آب وهوا؛ بررسی وضعیت جوی در بعضی شهرها

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

سریال؛ پایان محبوب‌ترین سریال شبکه شوتایم

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

سرنوشت فرانک چه خواهد شد؟ ممکن است لیپ در نهایت از هوش بی‌نهایتش که با تصمیم‌های احمقانه آن را هدر داده، استفاده کند؟ آیا دبی ازدواج خواهد کرد؟ امروز با پخش آخرین قسمت از یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه شوتایم، پاسخ پرسش‌های بسیاری درباره شخصیت‌های اصلی داستان شیم‌لس را به‌دست خواهید آورد. آزاردهنده‌ترین شخصیت سریال، یعنی فرانک پدر بی‌مسئولیت و بی‌شرم خانواده گالاگر مرکز توجه برای پایان سریال‌ است. بسیاری از بینندگان سریال تا پیش از پخش قسمت ششم، آرزوی مرگ فرانک در قسمت پایانی سریال را داشتند. پس از پخش قسمت ششم، نظر خیلی‌ها تغییر کرد و فرانک آزاردهنده باز هم توانست ترحم بسیاری، ازجمله فرزندش یان را به‌خود جلب کند. هرچه پیش‌ آید، امروز سرنوشت نهایی تمامی شخصیت‌های این مجموعه جذاب مشخص خواهد شد. منتظر باشید.

تقویم؛ وقتی خانم دالووی از رمان ویرجینیا وولف بیرون آمد
 

بسته پیشنهادی برای هشتم نوروز  | بازگشت به عید آن سال‌ها

اینکه نیکول کیدمن در نقش ویرجینیا وولف، جایزه بهترین بازیگر اسکار را برد، دلیل موجهی برای تماشای- احتمالا دوباره- فیلم «ساعت‌ها» است. البته امروز، روز مرگ ویرجینیا وولف است و اینطور به‌نظر می‌رسد که برای تماشای حال و هوای یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات، همچنان فیلم سینمایی از مستند جذاب‌تر است. فیلم ساعت‌ها در 3 زمان متفاوت و با 3 شخصیت زن متفاوت ولی در همه زمان‌ها براساس رمان مشهور ویرجینیا وولف، خانم دالووی پیش می‌رود؛ ویرجینیا وولف در حال نوشتن رمان خانم دالووی (1923)، زنی خانه را در حال خواندن رمان خانم دالووی (1951) و زنی در موقعیتی درست شبیه به آنچه خانم دالووی در رمان ویرجینیا وولف تجربه کرد (2001). این فیلم در سال 2002در 7بخش نامزد دریافت جایزه بود.

کد خبر 590632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha