سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

جهانگیر کوثری: سه روز تا آغاز جام 2006 آلمان. تیم ملی فوتبال ایران در کنار دریاچه بودن زه اردو زده است.

هوای مطلوب، زمین مناسب فریدریش هافن و میزبانانی که با خوشرویی بازیکنان ما را پذیرفته اند، ژوزف بوشل مایر شهردار فریدریش نیز برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت کرد.
ایرانی های زیادی به فریدریش هافن آمده اند اما برای دیدار با بازیکنان محدودیت هایی وجود دارد.مسئولین هتل کروند هم اجازه ندارند تماشاگران را به هتل راه دهند. همه بازیکنان در شرایط جسمانی مناسب قرار دارند. نگرانی برانکو برای زندی نیز با اعلام موقعیت زندی از طرف پزشک تیم برطرف شد. مهدوی کیا نیز هیچ مشکلی ندارد و کاملا آماده بازی با مکزیک است. علی کریمی نیز به فرم آرمانی رسیده است و ایران می تواند با ترکیب واقعی خود به دیدار مکزیک برود.
تمرینات تیم ملی ایران در زمینی محصور در ده دقیقه ای هتل قرار دارد. خبرنگاران نیز با همین ده دقیقه فاصله می توانند به هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی و زمین تمرین آنها برسند.
تمرینات روز گذشته در ساعت ۱۲ ظهر به وقت تهران آغاز شد. کمی تمرینات کششی و دویدن آرام، چون بعدازظهر در ساعت ۳۰/۱۸به دیدار تیم منتخب بودن زه رفتند. یک دیدار تمرینی و آرام. تیم اصلی در یک طرف چیده شد. تردیدهای برانکو برای به خدمت گرفتن زندی کاملا برطرف شده است. مهدوی کیا نیز در پست خود به خدمت گرفته شد. تنها یحیی گل محمدی غایب بود که به دلیل گم شدن پاسپورتش در تهران بسر می برد و امروز به فریدریش هافن می رسد. شرایط روحی بازیکنان فوق العاده است و علی دایی مرکز شارژ روحی تیم است. او با امیدواری و قاطعیت از پیروزی تیم ایران سخن می گوید. خبرنگاران خارجی و داخلی هم در تمرینات تیم ملی حضور داشتند. یک خبرنگار سمج مکزیکی به دنبال تیم است تا هر طوری شده ترکیب اصلی ما را به دست آورد. برانکو خوب می داند با این خبرنگاران چگونه سخن بگوید.
تیم ملی مکزیک در دو بازی دشوار خود در مقابل فرانسه و هلند توان واقعی خود را به نمایش گذاشت. آنها تیمی بالای متوسط هستند. توازن خوبی بین خط دفاع، میانی و حمله دارند. دروازه بان مطمئنی چون سانچز نیز معیارهای یک دروازه بان خوب را دارد. اما هنوز مربی این تیم لاولپه ترکیب واقعی خط میانی خود را نشناخته است. هنوز عمر براوو در ترکیب اصلی نیست.
لاولپه در تردید است که در کنار بورگتی در خط حمله از گیلرمو فرانکو استفاده کند یا خوزه فونسکا. لاولپه در مقابل هلند خسوس آره لانو را کنار بورگتی قرار داد تا به نوعی ترکیب اصلی خود را گم کند. در خط میانی نیز رافائل گارسیا، مورالز زینها و تورادو بازی کردند. عمر براوو در نیمه دوم جانشین گارسیا شد. پاردو به جای تورادو آمد و فونسکا بجای مورالز بازی کرد. آنچه مسلم است، مکزیک در مقابل ما در نیمه دوم با سه مهاجم بازی خواهد کرد و ما نباید فریب ترکیب نیمه اول را بخوریم. احتمالا عمر براوو و فونسکا در نیمه دوم ضرب حمله مکزیک را شدیدتر خواهند کرد. با کوچکترین تعصبی بازیکنان ما به مراتب از عمر براوو، مورالز و حتی بورگتی قوی ترند. این یک واقعیت ملموس است.
کد خبر 59

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز