شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

ساعت 19 روز جمعه (دیروز) نوزدهم خرداد پایان انتظار و آغاز جشن جام جهانی در ورزشگاه «آرنا آلیانز» شهر مونیخ بود.

در مراسمی که همواره قبل از آغاز یک رویداد بزرگ ترتیب می یابد، هزاران نفر در ورزشگاه و چند میلیارد بیننده از طریق جعبه جادویی در سراسر جهان شاهد افتتاحیه جام جهانی هجدهم بودند.

آلمان ها با برنامه ای که ماه‌ها روی بند بند آن کار کرده بودند شکوه این رخداد بزرگ را به خوبی به تصویر کشیدند.

حضور مقامات سیاسی دنیا،  ستارگان بزرگ فوتبال و انواع و اقسام مراسم هنری تنها گوشه هایی از شروع آغازین دیدارهای میدانی فوتبال بود که با انجام دیدار نخست میان آلمان و کاستاریکا رسماً کلید خورد.

یکی از قسمت های به یاد ماندنی حضور ستاره های بزرگ دیروز فوتبال جهان بود که در میدان دور افتخار زدند. پله، جرزینهو، سوکراتس، بابی چارلتون،اوه زیلر، گردمولر، سپ مایر،ماتئوس، پلاتینی، لوران بلان، مارسل دزائی و...از جمله نفراتی بودند که با معرفی تیمهای فاتح جام جهانی در 17 دوره گذشته مورد تشویق تماشاگران واقع شدند.

می‌ماند مراسم اختتامیه که پس از انجام دیدار شصت و چهارم (فینال) در همین ورزشگاه برگزار خواهد شد. رقابت های جام جهانی امروز در گروه  B و C ادامه پیدا می کند.

در اولین بازی امروز که در فرانکفورت برگزار می شود از گروه B تیم ملی انگلیس به مصاف پاراگوئه می رود. دیوید بکهام در آستانه نودمین بازی ملی اش روز گذشته اعلام کرد قصد دارد تا با حضوری درخشان در بازی های این دوره با انگلیس به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

انگلیسی ها آخرین بار در سال 1966 فاتح جام جهانی لندن شدند. بکهام قصد دارد تا خاطرات بابی مور کاپیتان فقید انگلیس را در سال 2006 تکرار کند تا انگلیس برای دومین بار قهرمان جهان شود.

بدترین خبر برای انگلیسی‌ها در این بازی غیبت وین رونی در ترکیب اصلی است که به جای او کراچ به همراه مایکل اوون زوج خط حمله این تیم را تشکیل می‌دهند.

در آن سوی میدان تیم پاراگوئه حریف ناشناخته ای برای انگلیسی ها نخواهد بود و با فوتبالی متکی به قدرت بدنی و با توجه به حضور بازیکنانی نظیر سانتا کروز در خط حمله امید زیادی دارد تا بتواند برای انگلیس مانع سختی به شمار رود.داوری این دیدار برعهده «مارکو رودریگرز» است.

در بازی دیگر این گروه که در ورزشگاه وست فالن شهر دورتموند برگزار می شود تیم سوئد با ترینیداد توباگو روبه رو می شود. سوئد در ادوار گذشته جام جهانی همواره حضور مستمر داشته و معمولا مراحل مقدماتی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

این تیم دارای بازیکنان سرشناسی چون «فردی لیوندبرگ» که عضو باشگاه آرسنال است و «هنریک لارسن» که عضو تیم بارسلونا بود می تواند یکی از مدعیان اصلی صعود از این گروه به دور بعدی باشد.در این بازی زلاتان ابراهیموویچ و هنریک لارسن در تیم سوئد نقش حساسی را برعهده دارند تا با عبور از سد دفاعی ترینیداد توباگو به گل برسند. داوری این بازی برعهده «شمس المائدین» از کشور مالزی است.

هراس آرژانتین از ساحل عاج

در آخرین بازی امشب یک بازی از گروه C بین تیم های آرژانتین و ساحل عاج برگزار می شود.
آرژانتین از رویارویی با تیم های افریقایی در نخستین بازی سخت هراس دارد، زیرا در بازی افتتاحیه جام جهانی 1990 خاطره خوشی از کامرون ندارد.

آرژانتین در این بازی تمامی ستارگان خود ازجمله هرنان کرسپو، رودریگرز، کارلوس نوز، ساویولا و... را در اختیار دارد.

تیم ساحل عاج نیز به تک ستاره خود «دیدیه دروگبا» در خط حمله می نازد هرچند بازی سختی در دیدار با قهرمان دو دوره جام جهانی پیش رو دارد. قضاوت این بازی برعهده «فرانک دی بلیکر» از کشور بلژیک است.

برنامه بازی‌های امروز شنبه 20 خرداد

فرانکفورت: ساعت 16:30 انگلیس _ پاراگوئه

دورتموند: ساعت 19:30 ترینیداد توباگو _ سوئد

هامبورگ: ساعت 22:30 آرژانتین _ ساحل عاج

کد خبر 181

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز