چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۳۹
۰ نفر

دروازه‌های صعود به دور بعدی امروز به روی ژرمن‌ها گشوده می‌شود. همه چیز در «وست فالن» شهر دورتموند مهیاست تا آلمان با پیروزی برابر لهستان به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

تیم میزبان در بازی نخست موفق شد چهار بر دو کاستاریکا را شکست دهد. در بازی با لهستان میشائیل بالاک هم به ترکیب اصلی تیمش برمی گردد.

آلمانی ها امیدوارند هواداران پرشور شهر دورتموند مثل بازی با کاستاریکا آنها را سخت مورد حمایت همه جانبه خود قرار دهند.

یورگن کلینزمن درمورد تیم لهستان می گوید: «به واسطه شکست لهستان در دیدار قبلی آنها هرچه توان دارند در این بازی به خرج خواهند داد تا شانس صعود به دور بعدی را از دست ندهند. »

تیم آلمان در ترکیب اصلی خود دو مهاجم به نام های کلوزه و پودولسکی دارد که اصلیت لهستانی دارند. این موضوع باعث بالا رفتن جذابیت بازی خواهد شد.

این دو تیم در سال های 78 و 74 نیز در جام جهانی با هم دیدار کردند که در سال 74 آلمان ها یک بر صفر پیروز شدند و در سال 78 دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

از سوی دیگر «پاول یاناس» سرمربی لهستان درباره بازی تیمش مقابل آلمان می گوید:« ما برداشت درستی از تیم آلمان داریم و از نقاط ضعف خط دفاعی آنها سود خواهیم برد، البته آنها دارای مهاجمان پرقدرتی هستند.»

تیم ملی آلمان که در حال حاضر به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به اکوادور در صدر جدول گروه A قرار دارد در صورت پیروزی در دیدار امروز صعودش به دور بعدی قطعی خواهد شد. داوری این دیدار برعهده لوئیس مدینا از اسپانیاست.

در ساده ترین گروه این دوره از رقابت ها تیم های اوکراین، اسپانیا، تونس و عربستان حضور دارند. وجود دو نماینده نه چندان قدرتمند از قاره آفریقا و آسیا باعث خوشحالی مدعیان اروپایی حاضر در این گروه است تا دغدغه کمتری برای راهیابی به مرحله بعد داشته باشند.

امروز در شرق آلمان تیم های اسپانیا و اوکراین در لایپزیک به میدان می روند. حضور رائول بهترین گلزن اسپانیا در یک سو و آندره شوچنکو در سوی دیگر باعث بالا رفتن سطح کیفی این بازی می شود. اگر حادثه مهمی در این گروه رخ ندهد این دو تیم به دور بعدی صعود خواهند کرد.

عربستان _ تونس بازی دو تیم هم سطح

در بازی دیگر که در شهر مونیخ برگزار می شود تیم عربستان به مصاف تونس می رود. عربستان سعودی همچنان با اتکا به بازیکنان پا به سن گذاشته ای چون سامی الجابر، محمد الدعایه و حسین سلیمانی به نظر نمی رسد در این جام به توفیقی برسد.

از سوی دیگر تیم تونس با تفکرات «روژه لمه فرانسوی» که موفق شد برای سومین بار به جام جهانی راه یابد راه دشواری را برای صعود در پیش دارد. عبور از دو تیم قدرتمند اوکراین و اسپانیا شاید برای تونسی ها غیرممکن باشد، اما آنان به حتم نمی خواهند در «داربی» عربی مقابل عربستان بازنده شوند.

ساعت بازی امروز گروه A

ساعت 30/22: آلمان - لهستان

کد خبر 334

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز