با گذشت دو روز از آغاز هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال، امروز نوبت به شروع بازیهای گروه D می رسد ، گروهی که تیم ملی فوتبال ایران در سومین تجربه جهانی خود با تیم های پرتغال، مکزیک و آنگولا در آن قرار دارد. ایران و مکزیک آغازگر بازیهای این گروه در شهر نسبتاً کوچک نورمبرگ در جنوب آلمان و در ایالت باواریا خواهند بود .

ورزشگاه نورمبرگ درمجموع 41926نفر گنجایش دارد که 36898نفر آنها می توانند نشسته بازی را تماشا کنند. ورزشگاهی که قبل از این بازی در جام کنفدراسیون ها میزبان دو بازی مهم آلمان _ آرژانتین و آلمان _ برزیل بود.
سابقه رویارویی دو تیم
سابقه تنها رویارویی دو تیم ملی فوتبال ایران و مکزیک به تاریخ نهم ژانویه سال 2000در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا آمریکا در یک بازی دوستانه بازمی گردد. در آن دیدار تیم ایران ۲ بر یک بازی را به مکزیک واگذار کرد. بازی امروز ایران و مکزیک نخستین دیدار رسمی دو تیم محسوب می شود. مکزیک با حضور در دوازده دوره جام جهانی شرایطی کاملاً متفاوت با فوتبال ایران دارد، اما در جام جهانی و در ورزشی که غیرقابل پیش بینی است هرگونه اتفاقی را می توان شاهد بود. تیم ایران هیچگاه به لحاظ روحی در دو جام جهانی پیشین شرایط امروزی را نداشت و با وجود آن که حریف امروز ایران تیمی با ستاره های تراز اول بین المللی است، اما روحیه بالای اعضای تیم ایران این فرصت را فراهم می سازد تا آنان تیمی از پیش باخته تلقی نشوند. مکزیکی ها سخت از ایران و بازی اول هراس دارند و این نکته را به خوبی می توان در لابلای صحبت های «ریکاردو لاولپه» و شاگردانش خواند. برعکس برانکو و بازیکنان ایران که در گفته هایشان امیدواری حضور در مرحله دوم موج می زند. وجود چنین روحیه ای خود امتیاز بزرگی برای تیمی است که می خواهد بهتر از دو دوره گذشته در مهم ترین رخداد فوتبال جهان نمایش دهد.
مکزیک با شیوه (2-3-5) به دیدار ایران می شتابد. اسوالدو سانچز دیروز پس از شرکت در مراسم درگذشت پدرش از مکزیکوسیتی خود را به نورمبرگ رساند تا امروز پس از دو دوره نیمکت نشینی در جام های 1998و 2002اولین بازی جام جهانی خود را انجام دهد، شاید هم رفتن به مکزیک او را از این بازی محروم سازد. سالیرو، پینه دا، مارکز، ریکاردو، اسوریو و کاسترو خط دفاعی مکزیک را تشکیل می دهد. تورادو، نلسون و پاردو در خط هافبک در اندیشه تغذیه دو مهاجم تند و تیز و فرصت طلب خود بورگتی و گیلرمو فرانکو خواهند بود. در تیم ایران ابراهیم میرزاپور در درون دروازه است. یحیی گل محمدی، محمد نصرتی، رحمان رضایی و حسین کعبی در خط دفاع ظاهر می شوند. جلوی این خط جواد نکونام و آندرانیک تیموریان قرار خواهند گرفت و یک خط جلوتر به دروازه وحید هاشمیان، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا قرار می گیرند تا علی دایی پرامیدترین بازیکن ایران را در رسیدن به دروازه حریف یاری دهند. احتمال تغییرات در ترکیب دو تیم در طول بازی بسیار خواهد بود.
پاس های کوتاه و بی نقص، ارسال از کناره ها و در نهایت ضربات ایستگاهی را کارشناسان از نقاط قوت مکزیک می دانند، اما ایران هم با دراختیار داشتن بازیکنان تکنیکی و خلاق به این بازی به چشم یک فینال و نردبان صعود می اندیشد، تساوی و پیروزی در این میدان هر دو تیم را به صعود امیدوار خواهد ساخت.
کد خبر 223

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز