شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

با شروع جام جهانی اخبار حاشیه آن هر روز بیشتر و جذاب‌تر می‌شود، حاشیه‌هایی که گاهی از متن مسابقات هم جذاب‌تر می‌شوند.

ایران - پرتغال 34 سال از آخرین رویارویی در برزیل

بازی امروز ایران - پرتغال دومین بازی رسمی میان تیمهای ملی این دو کشور محسوب می شود. این دو تیم قبلا در سال 1972 در مسابقات جام جهانی کوچک در برزیل با هم رو به رو شده بودند که تیم ایران آن بازی را با 3 گل به حریف خود واگذار کرد. رویارویی دو تیم پس از گذشت 34 سال دومین بازی رسمی بین دو تیم خواهد بود. تیم ایران در 14 ژوئن سال 1972 خود را آماده حضور در بازیهای المپیک 1972 مونیخ می کرد

بازی سختی با ایران داریم

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال پرتغال بازی با ایران را سخت ترین بازی تیمش در دور مقدماتی خواند. اسکولاری دلیل این امر را نگرانی بازیکنانش می داند و می گوید: فکر می کنم ایران تیم خوبی است و ما با پیروزی با اختلاف یک گل می توانیم به دور بعد صعود کنیم. وی درمورد حضور رونالدو در ترکیب امروز گفت: این بازیکن پس از پیوستن به هم تیمی های خود در تمرینات شانس بازی با ایران را دارد. رونالدو بدلیل درد ماهیچه آشیل پایش در لحظات پایانی دیدار با آنگولا تعویض شد. لوئیس فیگو کاپیتان پرتغال نیز بازی ایران _ پرتغال را همانند یک فینال تشبیه کرد و گفت: این بازی آخرین شانس ایران برای صعود به دور بعد است.

بکهام: می توانیم بهتر از این باشیم

در پایان بازی ترینیداد و توباگو و انگلیس، دیوید بکهام کاپیتان سرشناس انگلیسی ها عنوان بهترین بازیکن این میدان را از آن خود کرد. بکهام در این بازی چندین سانتر عالی داشت که یکی از آنها منجر به گل اول انگلیس توسط «کراوچ» شد. بکهام در خاتمه بازی و در کنفرانس مطبوعاتی گفت: هنوز نتوانسته ایم بهترین عملکرد خود را نشان دهیم، اما امیدوارم در شرایطی قرار بگیریم که به مردم نشان دهیم می توانیم بهتر از این هم بازی کنیم.

هراس از رویارویی احتمالی انگلیس - آلمان

«فرانس بکن باوئر» ستاره اسبق تیم ملی فوتبال آلمان و رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 هراس خود را از رویارویی احتمالی دو تیم انگلیس و آلمان پنهان نکرد. کاپیتان اسبق ژرمن ها در یادداشتی در روزنامه بیلد نوشت: رویارویی با انگلیس با وجود پیروزی یک بر صفر این تیم مقابل پاراگوئه امیدوارم در مراحل نیمه نهایی اتفاق بیفتد.

انگلیس شایسته پیروزی بود

انگلیس شایسته پیروزی بود. این جمله در شروع صحبت های «لئوبین هاکر» پس از خاتمه بازی انگلیس و ترینیداد در کنفرانس مطبوعاتی از دهانش خارج شد.

سرمربی باتجربه هلندی که تیم ملی کشورش را در جام جهانی 1990 نیز همراهی کرد اظهار داشت، مطمئناً از نتیجه به دست آمده ناراحتیم و این طبیعی است، اما درمورد پیروزی انگلیس و شایستگی آن هیچ تردیدی نداریم.

وی همچنین گفت: بیشتر بازی در دست انگلیس بود و بازیکنان ما نیز خوب عمل کردند.

کد خبر 441

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز