یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

با شروع جام جهانی اخبار حاشیه آن هر روز بیشتر و جذاب‌تر می‌شود، حاشیه‌هایی که گاهی از متن مسابقات هم جذاب‌تر می‌شوند.

در حاشیه بازی ایران - پرتغال

مرکزیت فرانکفورت موجب شد تا تماشاگران ایرانی بیشتر از روز بازی با مکزیک باشند. در چهار گوشه ورزشگاه فرانکفورت پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دیده می شد. تماشاگران ایرانی در بازی دوم بر تماشاگران پرتغالی کاملاً چربش داشتند.

پیش از آغاز بازی و با توجه به آفتاب آزاردهنده، سقف ورزشگاه برای فیلمبرداری مطلوب بسته شد. درجه حرارت شهر فرانکفورت در زمان آغاز بازی 22 درجه سانتیگراد، میزان رطوبت 46درصد و سرعت باد 4/1متر در ثانیه بود.

با کارت زرد دومی که نصیب جواد نکونام شد تیم ایران این بازیکن را برای بازی با آنگولا از دست داد؛ ضمن آن که آنگولا دو بازیکن خود آندره و جامب را به دلیل دواخطاره شدن در بازی با مکزیک در ترکیب روز بازی با ایران به همراه نخواهد داشت.

فرانس بکن باوئر رئیس کمیته برگزاری جام جهانی آلمان به همراه دیگر اعضای کمیته برگزاری از جمله تماشاگران ویژه بازی ایران و پرتغال بودند.

یحیی گل محمدی که در غیاب علی دایی در بازی با پرتغال بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود، پس از دادن یک پنالتی در اواخر بازی در برخورد با رونالدو از ناحیه کتف مصدوم شد و جای خود را به سهراب بختیاری زاده داد.

در پایان دیدار ایران- پرتغال «دکو» به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

وداع تلخ یاران دروگبا با جام جهانی

ساحل عاج با شکست دو بر یک مقابل هلند وداعی تلخ با جام داشت. یاران «دروگبا» علیرغم ارائه یک بازی خوب در مصاف با هلند از گردونه رقابت ها خارج شدند.

«هنری میشل» سرمربی تیم ملی فوتبال ساحل عاج در این باره گفت:«عملکرد تیم در این بازی عالی بود اما از همه مهم تر گرفتن نتیجه بازی است که ما در این بخش خوب عمل نکردیم.»

وی در ادامه افزود:« ساحل عاج در سطح تیمهای معتبر دنیا نیست و برای رسیدن به این مرز باید سال ها تلاش کنیم.»

تیم ملی ساحل عاج در آخرین بازی خود به مصاف صربستان می رود که این بازی کاملا تشریفاتی است.«دیدیه دروگبا» با دریافت دومین کارت زرد در دیدار با هلند از حضور در بازی آخر ساحل عاج محروم شد.

مارادونا تماشاگر ویژه بازی های آرژانتین

پیروزی خیره کننده آرژانتین مقابل صربستان یک تماشاگر ویژه داشت. دیه گو مارادونا به همراه همسر و فرزندانش در این بازی حضور داشت و از جایگاه ویژه این بازی را از نزدیک تماشا می کردند.

در این بازی مارادونا بعد از به ثمر رساندن هر گل آرژانتین به ابراز احساسات می پرداخت و با تکان دادن پرچم آرژانتین تیم ملی کشورش را مورد تشویق قرار می داد.

مارادونا درمورد وضعیت آرژانتین در دیدارهای بعدی گفت:« بدون شک آرژانتین یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است و امیدوارم شاهد قهرمانی این تیم در رقابت های جام جهانی آلمان باشم.» دیه گو مارادونا در سال 1986  به همراه تیم ملی این کشور به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

اکوادور بی‌انگیزه مقابل آلمان

تیم ملی اکوادور که به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کرده‌است برای دیدار با آلمان قصد ندارد از تمامی بازیکنان اصلی خود سود ببرد.

گویا برای «سوارز» فرقی نمی کند با کدام یک از دو تیم انگلیس و یا تیم دوم گروه B بازی کند.سوارز در این باره گفت:« تعدادی بازیکن مصدوم داریم و همچنین تعدادی از آنها خسته هستند و برای این که آنها بتوانند تا پایان بازی ها انرژی خود را تقسیم کنند در بازی با آلمان به آنها استراحت خواهم داد.»

در بازی با آلمان کارلوس تنوریو، لوئیس والنسیا و دلگادو به دلیل آسیب دیدگی غایب خواهند بود.

کره و شکست فرانسه

تیم ملی کره جنوبی امروز به مصاف تیم ملی فرانسه قهرمان جهان در سال 98 می رود.کره جنوبی به رهبری دیک ادوکات موفق شد در بازی نخست دو بر یک توگو را مغلوب کند.

این پیروزی برای نماینده آسیا ارزش فوق العاده ای دارد زیرا شانس صعود این تیم را به دور بعدی افزایش می دهد.

ادوکات روز گذشته در این باره گفت: «فرانسه تیم پرستاره ای است اما دارای نقاط ضعفی هست که می توانیم با تکیه بر آنها دروازه این تیم را باز کنیم.» وی در ادامه گفت: «ما با پیروزی در این بازی بزرگترین شگفتی جام را رقم خواهیم زد.»

کد خبر 470

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز