پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتور جان مک‌کین در عرصه دیگری از اوباما، رقیب انتخاباتی‌اش عقب افتاد؛ این بار اینترنت!

به گزارش آسوشیتدپرس مک‌کین در مصاحبه‌ای که با نیویورک‌تایمز داشت گفت تلاش می‌کند تا کارهایش را با اینترنت، خودش انجام دهد.

مک‌کین 71 ساله بارها اعتراف کرده که در مورد کار با کامپیوتر یک بی‌سواد محسوب می‌شود و به همسرش وابسته است.

از طرفی سخنگوی مک‌کین می‌گوید: سناتور آمادگی کامل دارد که روی اینترنت جست‌وجو و از سایت‌های مختلف استفاده کند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است: اگر سناتور مک‌کین واقعا اصرار دارد که به یک شهروند الکترونیک تبدیل شود شاید کاترین رابینسون 106 ساله بتواند به او کمک کند.

خانم رابینسون که با 106 سال سن، 35 سال از مک‌کین بزرگ‌تر است می‌گوید کار با کامپیوتر را در 98 سالگی شروع کرده و برای فرستادن ایمیل به خانواده‌اش این کار را کرده است.

طبق تحقیقات Pew درباره مطالعاتی که در قالب پروژه‌ای با نام Pew Internet Project انجام شده، حدود سه چهارم از مردان سفیدپوست بالای 65 سال که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند از اینترنت استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر وضع برای اوباما متفاوت است.[اینترنت، ابزار قدرت اوباما]

سال‌هاست که اینترنت به متن زندگی سیاسی مردم آمریکا آمده و نقشی مهم در همه ابعاد زندگی آن‌ها یافته‌است.

اما در تبلیغات انتخاباتی اوباما این نقش بسیار پراهمیت‌تر است، چرا که او با حداقل امکانات و منابع و بدون شهرت چندانی شروع به کار کرد.

 اوباما از همان روزهای نخست مبارزات انتخاباتی‌اش از اینترنت بهره می‌برد و با استفاده از همین ابزار بر هیلاری تا حد زیادی غلبه یافت.

راهبرد اینترنتی اوباما از محورهای برنامه انتخاباتی او بود. وقتی اوباما شروع مبارزات انتخاباتی‌ را اعلام کرد، سایت اینترنتی او راه افتاده‌بود و فعالیت می‌کرد. همه امکانات این سایت مانند امکان دیدار با اوباما و کمک مالی از همان روز نخست کاملا فعال بود. بعضی می‌گویند که اوباما برای این کار درواقع از رقابت انتخاباتی سال 2004 درس گرفته‌بود. او حتی عضو facebook شده است.

حالا این سوال مطرح است که با توجه به حساسیت شغلی یک رئیس‌جمهور وی چطور می‌تواند توانایی استفاده از کامپیوتر و اینترنت را نداشته باشد.

mafi@hamshahrionline.ir

کد خبر 58931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز