دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - کیوان مافی: وب سایت بی‌بی‌سی انگلیسی پس از سال‌ها صفحه اول خود را تغییر داد.

استیو هرمان در مقاله‌ای با عنوان تغییرات تازه به علل طراحی مجدد اشاره کرده است.

او مدعی است که این تغییرات براساس تحقیقاتی از درخواست‌های مخاطبان صورت گرفته به عمل امده است. "صفحه هر سایت مثل یک باغ است که به حرص و پیرایش نیاز دارد."

او معتقد است البته این امر به این معنی نیست که همه چیز باید تغییر کند. اما این تغییرات چه بودند:

عریض‌تر شدن صفحه:

هرمان می‌گوید پیام‌های زیادی دریافت کرد‌ه‌اند مبنی بر این که می‌شود استفاده بهتری از عرض صفحه داشت: "ما تلاش ‌کردیم تا این اتفاق با کندی پیش برود چون می‌خواستیم مطمئن شویم که اغلب کاربران در هر کجای دنیا به نمایشگر‌های پهن دسترسی داشته باشند. اما الان می‌دانیم که 95درصد کاربران نمایشگرهای عریض دارند که اغلب آنان با رزولشن 1024 تنظیم شده‌اند و حالا با خیال راحت می‌توانیم صفحه‌ای عریض‌تر داشته باشیم و از فضای اطراف استفاده بیشتری بکنیم."

طراحی با فضای آزاد‌تر:

تحقیقات نشان داده به فضای بازتری بر ‌روی سایت نیاز هست یا به عبارت دیگر صفحه نفس خور بیشتری لازم دارد: "تلاش کردیم از طراحی با فضاهای بازتر استفاده کنیم."

عکس‌های بزرگتر:

طبق یافته‌ها بیشتر کاربران این سایت گفته بودند به‌نظر آن‌ها عکس‌هایی که روی سایت قرار می‌گیرد کوچک و محدود هستند: "بنابراین در طراحی جدید با اضافه شدن به عرض صفحات این امکان بوجود آمد تا از عکس‌های بزرگتری استفاده کنیم."

آگهی‌های تجاری:

گفته شده که در طراحی جدید فضای بهتری برای تبلیغات در نظر گرفته شده است و با عریض شدن صفحه این تبلیغات بهتر دیده می‌شوند. همچنین فرصتی برای ارائه فرمت‎های مختلفی از تبلیغات با ابعاد مختلف ایجاد شده است.

عرضه بهتر فیلم و صدا:

در طراحی قبلی پخش فیلم و یا صدا در لایه دیگری خارج از خود خبر صورت می‌گرفت. اما در طراحی جدید متن، صدا و تصویر در کنار هم قرار دارند.

اخبار برنامه‌های رادیو و تلویزیون:

در طراحی مجدد بخش مجزایی در صفحه اول برای پوشش برنامه‌های مخصوص خبرنگاران در رادیو و تلویزیون که در طول روز پخش می‌شوند؛ در نظر گرفته شده  و به این شکل لینکی بین برنامه‌‌ها و مقالات بروی وب‌سایت ایجاد شده است

البته به نظر می‌رسد آقای هرمان هنوز همه جزییات این تغییرات را اعلام نکرده است. مثلا او به تغییر رنگ پس زمینه سایت و تیره‌شدن آن و یا تنظیم دلخواه صفحه اصلی اشاره‌ای نکرده است.

mafi@hamshahrionline.ir

کد خبر 47979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز