پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- کیوان مافی: شرکت سیسکو می‌گوید کارکنان سیار (درگیر کار از راه دور) یا همان Remote Workers دقت لازم را در رفتارهای آنلاین خود نمی‌‌کنند.

سیسکو با بررسی بر روی 2000 کارمند سیار در ده کشور جهان به این نتیجه رسیده است که کارمندان سیار موارد امنیتی اینترنت و شبکه را جدی نمی‌گیرند.

این در حالی است که مؤسسه گارتنر پیش‌بینی می‌کند تا سال 2011 میلادی آمار افرادی ‌که حداقل یک‌روز از هفته در منزل خود کار می‌کنند بالغ بر 46.6 میلیون نفر شود.

از جمله رفتارهای خطرناک این کارمندان بازکردن نامه‌های الکترونیک ناشناخته و بدون نام با استفاده از تجهیزات کارفرما و یا اجازه استفاده افراد متفرقه از کامپیوتر شخصی آنهاست.

  • خرید آنلاین: حدود 40 درصد از این افراد گفته‌اند که از امکانات شرکت برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

بد نیست نظر این افراد را در این مورد بدانید:

43 درصد می‌گویند؛ اگر هنگام کار خرید نکنم کارهای شخصی‌ام انجام نمی‌شود. 22 درصد معتقدند خرید آنلاین مشکلی در امنیت بوجود نمی‌آورد. 21 درصد کامپیوتر شرکت را از کامپیوتر خانه امن‌تر می‌دانند. 9 درصد گفتند، رییس خبر نداره، پس مشکلی نیست. 18درصد می‌گویند؛ بقیه کارمندها هم همین کار را می‌کنند. 49 درصد معتقدند برای شرکت مهم نیست. 24 درصد شک داشتند برای شرکت اهمیتی داشته باشد.7درصد هم مطمئن نبودند که شرکت بویی ببرد. 16 درصد هم گفتند اگر مشکلی پیش بیاید بخش انفورماتیک شرکت حل می‌کند.

  • استفاده مشترک از کامپیوتر: 21 درصد از آن‌ها به سایر افراد اجازه می‌دهند از کامپوتر و امکانات شرکت استفاده کنند و اصلا هم فکر نمی‌کنند این کار خطری دارد. شاید جالب باشد اگر نگاهی به آمار این افراد بیندازید.

  • رفتارهای پر خطر وایرلس: 10 درصد از این کارمندان سیار پا را از این حرف‌ها فراتر گذاشته و از خط وایرلس همسایه‌ها برای وصل شدن به اینترنت استفاده می‌کنند.
  • باز کردن نامه‌های الکترونیک: حدود 20 درصد از افراد که بیشتر آن‌ها از کشورهای هند و برزیل بودند بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی نامه‌های الکترونیک ناشناس را باز و یا ذخیره می‌کنند.

این مطالعه نشان داد که صرف این که کارمندان سیار از موارد امنیتی اطلاع داشته باشند کافی نیست به نمودار زیر توجه کنید:

این کارمندان اگر چه از رفتارهای استاندارد آنلاین اطلاع داشته‌اند؛ با این حال باز هم رفتارهای پرخطر داشته؛ اما در عین حال معتقد نیستند که کار پرخطری انجام داده‌اند.

سیسکو معتقد است تهدیدات امروزی به مراتب خطرناک‌تر از قبل است زیرا هویت اشخاص و اطلاعات سازمان‌ها را هدف قرار می‌دهد.

mafi@hamshahrionline.ir

کد خبر 44262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز