چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: در بودجه امسال شهرداری تهران اعتباری بالغ بر100 میلیارد تومان بابت تملک املاک واقع در طرح از سوی شورای اسلامی شهر تهران در نظر گرفته شد.

این درحالی است که دیروز رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، رقم مورد نیاز شهرداری برای تملک آن دسته از املاک مردم که در طرح‌های عمران شهری واقع شده را 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

دیروز در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گزارش عملکرد مالی شهرداری طی 3 ماه اول سال‌جاری توسط پورزرندی و معاون اداری مالی و واعظ مهدوی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی شهرداری تهران اعلام شد.  ضرورت ارائه گزارش وصول درآمدها، پرداخت هزینه‌ها، گزارش وضعیت طرح‌های مشارکتی و ارائه گزارش از مناقصه‌های شهرداری ازجمله دیگر نکاتی بود که دیروز مورد تاکید حسن بیادی و رسول خادم از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

 این دو عضو شورای شهر معتقد بودند، با توجه به تعداد زیاد طرح‌های مشارکتی نیازمند سیستم شفاف و مشخص برای تعیین نحوه مشارکت شهرداری و بخش خصوصی به‌عنوان یکی از خلأهای جدی سیستم تعهدی هستیم که وجود این خلأ موجب می‌شود برای بسیاری از طرح‌ها منابع نقدی دیده نشود.

عقبه 100 ساله سیستم نقدی

حسین محمد پورزرندی معاون مالی - اداری شهرداری تهران با قرار گرفتن پشت تریبون شورای شهر در این‌باره به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: با وجود آغاز ثبت طرح‌ها از سال 86 اما  هستند طرح‌هایی که دارایی‌ها و اموال آنها هنوز ثبت نشده و برای تحقق این منظور نیاز به زمان داریم.  پورزرندی در بخش دیگری ازسخنان خود به ارائه آمار مقایسه‌ای از دارایی‌های جاری در 3ماهه اول امسال با سال گذشته پرداخت که براساس آن نسبت به سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است.

وی میزان رشد اموال ثابت شهرداری طی 3 ماه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل را بیش از 75 درصد اعلام کرد، علاوه بر این ارزش ویژه حقوق صاحبان سهام شهرداری را در همین مدت با رشد بیش از 75درصد افزایش مواجه دانست اما تاکید کرد با وجود  این هنوز همه دارایی‌ها و مشارکت‌های شهرداری ثبت نشده است. مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این‌باره ضمن تقدیر و تحسین از شفاف‌سازی‌ عملکرد مالی شهرداری، به وجود نواقصی اشاره کرد که برای رفع آن نیازمند اراده جدی به ویژه از سوی بدنه شهرداری به‌منظور تحقق بحث نظارت شورا
 در مورد شفاف‌سازی‌ است.

وی در این باره پیشنهاد داد از آنجایی‌که گزارش‌های مالی ماهانه، 3ماهه و 6ماهه شهرداری هرکدام حاوی ارزش‌های متفاوت است، بنابراین بهتر است سطح و میزان توقع خود را از این گزارش‌ها روشن کنیم.وی در این‌باره با تاکید بر اینکه عصر حاضر دوره اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی سریع است حتی انتظار می‌رود تا شهرداری گزارش‌های درآمد و وصول هزینه خود را به‌طور روزانه به شورا ارائه کند. در پایان جلسه دیروز یک فوریت طرح « شناسایی و معرفی محل‌های زندگی، فعالیت و آرامگاه مشاهیر و مفاخر شهر تهران» نیز به تصویب اعضا رسید.

کد خبر 58852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز