سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

با انتشار تصاویر مربوط به آثار داغ روی گردن و سر و صورت ۳ کودک که در مرکز «نگهداری کودکان مهر زنجان» نگهداری می‌شدند، کودکان آسیب دیده در مرکز پزشکی قانونی زنجان مورد معاینه قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان، پس از انجام بررسی‌های تخصصی در باره علت سوختگی موجود روی بدن کودکان گفت: در بررسی‌های به عمل آمده از سوی اداره پزشکی قانونی مشخص شد آثار سوختگی روی بدن ۲ کودک، توسط جسم فلزی داغ و سوزاننده به وجود آمده و احتمال اینکه این اتفاق مخصوصا در مورد کودک پسر، توسط خود کودک رخ داده باشد، بسیار ضعیف است و در مقابل، احتمال اینکه آزار رسانی از جانب فرد یا افراد دیگری انجام شده باشد، به واقعیت نزدیک‌تر است. 

مهدی قراگوزلو افزود: یکی از کودکان به نام«محمد»، دارای سوختگی درجه ۲ در ناحیه خلفی گردن بود که میزان یک درصد از سطح بدن وی را شامل می‌شود که به گفته کارشناسان به‌نظر نمی‌رسد این کودک ۶ ساله، بتواند خود را از ناحیه خلفی گردن بسوزاند و امکان این امر ضعیف است، همچنین زمان وقوع این حادثه نیز به حدود یک ماه پیش بر می‌گردد.

مدیرکل اداره پزشکی قانونی استان زنجان، در ادامه به آثار سوختگی روی صورت زهرا - دختربچه ۵ ساله - که روی یک درصد از سطح بدن او نیز آثار سوختگی مشاهده می‌شود، اشاره کرد و یادآور شد: این سوختگی نیز در اثر تماس جسم داغ و سوزاننده‌ای با صورت وی ایجاد شده و زمان وقوع آن نیز به حدود یک ماه پیش برمی‌گردد که می‌توان گفت این آثار به‌صورت خودسوزی یا دگرسوزی بوده است.

وی درباره سومین کودک نیز گفت: در بدن این کودک هیچ‌گونه آثار ضرب و شتم قابل مشاهده و ملموسی وجود نداشته است.

در حالی که بررسی‌ها در این باره در پزشکی قانونی ادامه دارد، جعفر گل‌محمدی- دادستان زنجان - از تحقیقات ویژه درباره این پرونده خبر داد.

کد خبر 58762

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز