جمعه ۱۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

سینا قنبرپور: 28آبان را «روز مبارزه با کودک آزاری» نامگذاری کرده‌اند و ما درحالی به استقبالش می‌رویم که هر چند روز یک بار تیتر اول خبرهای روزنامه هایمان حجاب از درد کودکان و نوجوانانی زخم خورده از کودک آزاری بر می‌دارد.

اینک داستان توران است که در آستانه روز مبارزه با کودک آزاری ما را با این پرسش مواجه می‌کند که چگونه و با چه کارهایی می‌توان با کودک آزاری مبارزه کرد. توران اتفاقاً پدری مهربان دارد . این دختر 14 ساله روی تخت شماره یک بیمارستان فیروزگر تهران در حالی بستری شده است که از درد ناشی از کتکهای نامادری به خود می‌پیچد.  او تا همین ششمین روز آبان 1385 که در این بیمارستان پذیرش شد حتی دفترچه بیمه نداشته  و به همت مددکاری بیمارستان بیمه شده است  . پدرش از راه مسافرکشی درآمد دارد و یکبار بابت رفتارهای همسر دومش با توران به دادگاه هم شکایت کرده است . اما دریغ که درد بی عشقی نامادری کم سن و سال توران حتی پس از یکسال حبس اینک او را با فک شکسته و بدن زخم خورده در بیمارستان، نمادی از کودک‌آزاری کرده تا من و شما را به واکنش بطلبد.
نامادری توران تنها 23 سال دارد و خود مادر دو دختر کم سن و سال است.  توران مادرش را در 2 سالگی به واسطه طلاق از دست داده است . یکسال قبل یک روز نامادری توران بر روی او نفت ریخته تا آتشش بزند و در همین حین دخترک گریخته است . پدرش در پی ماجرا از همسرش شکایت می‌کند و زن جوان محکوم به تحمل حبس شده است . حالا پس از آزادی دوباره به جان دخترک افتاده و این بار شدت ضربات او فک توران را شکسته است . پزشکان بیمارستان فیروزگر اثر شدت ضربه بر روی بینایی توران را هم بررسی کرده‌اند. اینک پدر توران مانده و دردهایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند . هزینه‌های بیمارستان و درمان دختر بزرگش ؟ ناسازگاری همسر دومش که گویی توران را رقیب خود می‌پندارد ؟ سرپرستی دخترانش اگر دوباره از همسر دومش شکایت کند و .... . اگر شما بودید چه راهکاری را انتخاب می‌کردید ؟
یافتن راه حل برای زندگی توران‌ها و امثال پدران آنها ، اگر به درستی و منطقی باشد می‌تواند راهکاری اساسی و عمومی برای مبارزه با کودک آزاری باشد که در جامعه ما بسیار اتفاق می‌افتد.
کد خبر 7198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز