گروه سیاسی: تلاش‌ها برای متقاعد کردن ایران به توقف غنی‌سازی‌ اورانیوم امروز در دستور کار وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

پس از نشست ژنو درباره برنامه هسته‌‌ای ایران، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز در بروکسل درباره این مسئله مذاکره خواهند کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خاویر سولانا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین روز شنبه در نشستی در ژنو تلاش کردند ایران را به توقف برنامه غنی‌سازی‌ اورانیوم در ازای دریافت مشوق‌های سیاسی و اقتصادی ترغیب کنند. دولت آمریکا با گذر از سیاست بلندمدتش دیپلماتی عالی‌رتبه را به این نشست فرستاد که از این پیشنهاد حمایت کند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا‌ همچنین در این نشست به بررسی تحریم‌های بیشتری علیه زیمبابوه خواهند پرداخت و هم‌چنین توضیحات تونی بلر، نماینده گروه چهارجانبه در خاورمیانه را درخصوص اوضاع اقتصادی فلسطین دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر ‌جان مک‌کین، کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگویی با تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که گزینه‌ دیپلماتیک به انتها نرسیده و ممکن است به تحریم‌های بیشتری برای واداشتن ایران به رها کردن برنامه هسته‌ای‌اش نیاز باشد.

وی افزود: امیدوارم که بتوانیم در این مسیر موفق شویم و من‌ خوشبین هستم اما باید به شما بگویم که آمریکا هرگز اجازه هولوکاست دوم را نخواهد داد.

کد خبر 58717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز