مسئولان طی سال‌های اخیر به ورزش دوچرخه و استفاده از آن در شهر بیش از گذشته توجه دارند و شرایط برای دوچرخه‌سواری بهتر شده است.  

معماري

در این میان هیئت  دوچرخه‌سواری شمیرانات هم با همکاری شهرداری منطقه یک در سرای محله تجریش به فعالیت‌های آموزشی در زمینه این رشته ورزشی پرداخته است.  
«علی رمضان‌زاده» مسئول و دبیر هیئت دوچرخه‌سواری شمیرانات و سرمربی تیم دوچرخه‌سواری استان تهران درباره برنامه‌های این هیئت  در سرای محله می‌گوید: «پیست دوچرخه‌سواری طراحی شده در بوستان مهرگان(طناب) در محله مینی سیتی شهرک نفت واقع شده و ۵ کیلومتر پیست دوچرخه‌سواری دارد. این پیست با مشارکت شهرداری منطقه یک و هیئت  دوچرخه‌سواری شمیرانات تجهیز شده و معمولاً همایش و تمرینات دوچرخه‌سواری در این مکان اجرا می‌شود و از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.» 
رمضان‌زاده درباره نحوه آموزش می‌گوید: «آموزش شهروندان برای دوچرخه‌سواری و استعدادیابی در این حوزه برای‌ ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری است که برای افراد مبتدی ۴ جلسه، افراد نیمه حرفه‌ای ۸ جلسه و افراد حرفه‌ای ۳۶ جلسه در نظر گرفته شده است. طی ایام شیوع ویروس کرونا برنامه‌های آموزشی و تمرینی را برای اعضا در صفحه‌های مجازی بارگذاری می‌کنیم.

سعی کرده‌ایم در این دوران ورزشکاران و علاقه‌مندان را رصد کنیم و با آنها در ارتباط باشیم که مبادا از فعالیت ورزشی عقب بمانند.» مسئول و دبیر هیئت دوچرخه‌سواری شمیرانات می‌گوید: «اکنون قریب به ۱۵۰ نفر در حال آموزش هستند. از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۵ هزار نفر آموزش دیده‌اند. همچنین نزدیک به ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم در مدارس فرزانگان، علم و ادب، ارشاد، مدرسه غیرانتفاعی دخترانه سارا، هنرستان دخترانه مریم و مدرسه آرشام آموزش دوچرخه‌سواری مبتدی را دیده‌اند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم آموزش دیده و ۸ نفر نیز به تیم دوچرخه‌سواری استان تهران راه یافته و مقام‌های خوبی را کسب کرده‌اند.» به گفته رمضان‌زاده علاقـــه‌مندان برای ثبت‌نام در کلاس‌هــای آموزشی می‌توانند به هیئت  دوچرخه‌سواری شمیرانات واقع در سرای محله تجریش مراجعه کنند یا با این مرکز تماس بگیرید.  

کد خبر 587065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha