سال‌ها همنشینی و کتابت کلام خدا آرامش و متانتی خاص در گفتار و چهره‌اش نشانده است. سال ۱۳۹۳ از میان ۳۰۰ کاتب و فعال قرآنی کشور، ۱۲ نفر شایسته عنوان «خادم قرآن» شناخته شدند و «رضا ولی‌زاده» یکی از ۱۲ نفری بود که این عنوان را از رئیس‌جمهور وقت دریافت کرد.

علي رضا صادقي

 ولی‌زاده از هنرمندان خوشنویس و کاتبان ممتاز قرآن کریم است که افتخار چندین دوره کتابت قرآن را در کارنامه زندگی پربرکتش ثبت کرده است. رضا ولی‌زاده و برادر دوقلوی هنرمندش سال‌ها در فرهنگسرای بهاران در کنار هم به کتابت کلام خدا مشغول بودند، ولی حالا جای برادر هنرمند و فقید او خالی است. مرحوم «عباس ولی‌زاده»  
برادر دوقلوی استاد کاتب، پنجم اسفند سال ۹۶ درگذشت. ولی‌زاده می‌گوید: «کتابت قرآن در زندگی ما برکات و موهبات معنوی زیادی داشته، اما در تأمین مخارج زندگی بامشکلات مختلفی روبه‌رو هستیم. برادرم یکی از کاتبان ممتاز و پرسابقه قرآن کریم بود که بر اثر فشار مشکلات مالی در ۵۲ سالگی سکته کرد. خوشنویسان و کاتبان قرآن از سوی نهادهای دولتی حمایت نمی‌شوند و تنگناهای مالی و شغلی فرصت بروز توان و هنر آنها را محدود می‌کند. مگر تعداد کاتبان کشور چند نفر است که به شرایط زندگی آنها رسیدگی نمی‌شود.
 ۲ سال پیش به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نامه‌ای در قالب درددل و گلایه نوشتم، اما بعد از مدت‌ها رفت‌وآمد و پیگیری  نتیجه‌ای نگرفتم.» 
 

کد خبر 586767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha