پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

بلوار «فردوس» از ۲ روستای قدیمی «کاظم‌آباد» و «حسن‌آباد» تشکیل شده است که پس از «انقلاب سفید» و با تقسیم اراضی و رشد تهران نام بلوار فردوس را به خود گرفت.

تولد يك محله

همشهری آنلاین_مریم باقرپور: این بلوار در انتهایی‌ترین محدوده خود به خیابان «آیت‌الله ‌کاشانی»، «آتاتورک سابق» می‌رسد. در سال ۱۳۴۷ با توسعه  شهر تهران و با توجه به راه قدیمی «کن» تا «دارالخلافه» جاده کن و ساخت محله «شهرزیبا»، خیابان آیت‌الله ‌کاشانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

البته از دلایل دیگر اهمیت این معبر، میزبانی ایران برای مسابقات «آسیایی» و طرح توسعه مجموعه ورزشی «آزادی» و «دهکده المپیک» و نیاز به حمل‌ونقل آسان از محله‌های جدید به تهران و به‌ویژه جاده کن در آن سال‌ها بود. به همین دلیل، خیابان جدید در غرب تهران از «آریاشهر» تا شهرزیبا و دهکده به نام «کمال آتاتورک» ساخته شد که پس از پیروزی انقلاب این شاهراه قدیمی غرب تهران به نام خیابان آیت‌الله ‌کاشانی نامگذاری شد.

«داود میرزایی» از شهروندان محله شهرزیبا، با نشان دادن عکسی از گذشته می‌گوید: «در مسیر خیابان آیت‌الله ‌کاشانی در گذشته، باغ‌های زیادی وجود داشت که جزو روستای «حسن‌آباد» بودند و موقعیت عکس‌ها به‌طور دقیق حدفاصل خیابان‌های حسن‌آباد تا «عقیل»، پیش از کامل شدن طرح جدید شهر تهران را نشان می‌دهد.»

کد خبر 586219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha