معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش موارد بستری و مراجعات سرپایی ناشی از کرونا در بیمارستان‌های تهران خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به این‌که شیب موارد بستری شده مبتلا به کرونا با کمی افزایش همراه است، گفت: متاسفانه طی ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری تجمیعی در بیمارستان‌های تهران به نزدیک ۲۰۰۰ نفر رسیده است و در بسیاری از بیمارستان‌ها افزایش موارد سرپایی را هم شاهد بوده‌ایم که این موضوع هم نگران‌کننده است. همچنین میزان بستری‌های روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: بیم آن می‌رود که افزایش تعداد بیماران در بخش سرپایی و بستری مشکلاتی را ایجاد کند. میانگین سنی بستری‌شدگان در استان تهران نیز طی ۳ ماه اخیر کاهش یافته است، البته میانگین سنی جانباختگان تقریبا در همان رنج قبلی است.

توکلی ادامه داد: پس از شناسایی موارد مبتلا به نوع جهش‌یافته ویروس در استان‌های همجوار و سپس تهران، نگرانی عمده ما افزایش بروز موارد ابتلا به نوع جهش‌یافته است. به دلیل نزدیک شدن به فصل بهار و عید نوروز ما احتمالا شاهد افزایش حضور مردم در بازارهای رسمی و غیر رسمی خواهیم بود و این موضوع هم ممکن است منجر به افزایش موارد ابتلا شود و لازم است مردم نسبت به شرایط موجود آگاه بوده از ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها خودداری کنند. 

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بروز موج چهارم بیماری از نوع جهش‌یافته آن باشد، گفت: قطعا نگرانی ما نسبت به نوع جهش‌یافته بسیار زیاد است؛ زیرا شهری هم که موارد ابتلا در آن شناسایی شده است نزدیک تهران است و به طور کلی به دلیل رفت و آمدها، ویروس می‌تواند به تقاط مختلف برسد. تنها تفاوت تهران این است که تاثیرپذیری بیماری در این شهر نسبت به شهرستان‌ها بیشتر است.

وی افزود: نوع جهش‌یافته ممکن است تظاهرات متفاوت داشته باشد و حتی دوره بیماری را تغییر دهد. در موارد شناسایی‌شده مبتلا به نوع جهش‌یافته کرونا در استان تهران، خانواده آنها، محل‌هایی که تردد داشتند و سایر تماس‌هایشان مورد رصد و غربالگری قرار گرفته است.

توکلی درباره تاثیر برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر فجر در افزایش آمار بیماری در استان تهران گفت: خوشبختانه بر اساس گزارشاتی که از پایش مراکز به دست ما رسیده است موازین بهداشتی به خوبی انجام شده و بعید است از این نظر مشکل خاصی به وجود آید.
 

کد خبر 585043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha