رئیس بیمارستان سینای تهران گفت: میزان شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی به طور متوسط ۵ برابر و مرگ و میر آن ۳ برابر شده است.

آمار مرگ كرونا در ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمد طالب‌پور (رئیس بیمارستان سینای تهران) در گفت‌وگو با شبکه دو سیما گفت: تاکنون سه موج را گذرانده‌ایم. زمانی که در بیمارستان شرایط را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم هم توان تیم درمان در حداکثر خود استفاده شده و هم ترس موج چهارم به مراتب بیشتر از موج‌های قبلی است.

وی ادامه داد: در مقایسه آماری، در کشور آلمان روزانه ۴۰ نفر به علت کرونا فوت می‌کردند، ولی الان با موج جدید ویروس به ۱۲۰۰ نفر در روز رسیده است که این شرایط خیلی وحشتناک است که اگر آگاهی و جدیت لازم را مردم نداشته باشند، ممکن است کشور را گرفتار کند.

رئیس بیمارستان سینا افزود: میزان شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی به طور متوسط ۵ برابر و مرگ و میر آن ۳ برابر شده است؛ یعنی اگر موج چهارم اتفاق بیفتد، مرگ و میر ناشی از آن به ۱۵ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های ویروس انگلیسی در کشور و تهران مشاهده شده است، ادامه داد: شیوع این ویروس جهش‌یافته می‌تواند منجر به موج خیلی وحشتناکی شود.

رئیس بیمارستان سینا گفت: ما تمام پیشگیری‌ها را با جدیت کامل برای تیم درمان بیمارستان در نظر گرفته‌ایم و فکر می‌کنم یک خطر بزرگ در کمین مردم است که هوشیاری مردم می‌تواند موج چهارم را شکست دهد.

کد خبر 585062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha