معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جان باختن نخستین قربانی ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در این منطقه خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به گزارش موارد مثبت از ویروس جهش‌یافته کرونا در چند منطقه از کشور گفت: با رصد انجام‌شده نمونه یک مورد بیمار مشکوک به این نوع ویروس در این منطقه شناسایی و برای انجام آزمایش سنجش توالی ژنی به مرکزهای دارای صلاحیت ارسال شد.

وی افزود: این نمونه مربوط به یک بانوی ۴۵ ساله است که روز گذشته با علائم تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده بود.

به گفته وی، این بانو به علت تشدید علائم، تحت اقدام‌های لازم از جمله لوله‌گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفت اما با وجود تلاش‌های انجام‌شده جان باخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این‌که ویروس جدید جهش‌یافته قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، افزود: ابتلا در سن‌های پایین، شدت بیماری‌زایی و بدحال کردن بیشتر، مرگ و میر زیاد و احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر از دیگر عامل‌های خطرزا از سوی این ویروس جدید است.

پیشگیری بهترین روش مقابله با کرونای انگلیسی

حاجی‌جعفری با یادآوری تلاش و عزم جدی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای شناسایی ویروس جهش‌یافته در این منطقه، نسبت به افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هشدار داد.

وی با تاکید بر این‌که بهترین راهکار مقابله با این ویروس پیشگیری است، از شهروندان خواست با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، از سلامتی خود و خانواده در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است.


 

کد خبر 584924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha