رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی همه مسئولان، دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و انتخاباتی همراهی کنند تا بتوانیم امید را نسبت به آینده و کارآمدی نظام در جامعه حفظ کنیم، گفت: اگر مردم در رنج باشند، همه بازنده‌ایم.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در روزهای اخیر باز هم شاهد سر زدن رفتارهای مغایر با معیارهای اخلاقی و انسانی و سیاسی از سوی برخی اشخاص و گروه‌ها بودیم. توهین و عبور از مرزهای ادب و اخلاق، از سوی هر کس و در هر جایگاهی زیبنده نیست اما اگر به‌صورت سازماندهی‌شده و با اهداف سیاسی صورت گیرد، نگران‌کننده‌تر است؛ چرا که از سطح یک خطای فردی خارج می‌شود. امیدوارم با توجه به نظرات مقام معظم رهبری، به این‌گونه خطاهای غیراخلاقی رسیدگی و نتیجه نیز به مردم اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تاسف‌بارتر از این اقدام، فراهم آوردن بستر برای عمیق‌تر شدن شکاف ملت و حاکمیت توسط برخی جریانات و مسئولان قبلی است، تا از آن به نفع خود بهره‌برداری کنند. از ساده‌دلی برخی اقشار نیز در این جهت سوءاستفاده می‌شود و کسانی که خود بیشترین نقش را در تعمیق این شکاف داشتند، امروز به فرافکنی و سوءاستفاده از آن مشغول‌اند.

محسن هاشمی گفت: باید توجه داشته باشیم در موقعیت فعلی، تحمل فشارهای اقتصادی برای اکثریت جامعه، بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده و مردم همه مسئولان را در برابر مشکلات پاسخگو می‌دانند. نمی‌توان در این شرایط جزیره‌ای عمل کرد و مشکلات را به گردن یک نفر یا یک دستگاه و قوه انداخت.

هاشمی یادآور شد: همه مسئولان، دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید در این شرایط در جهت بهبود شرایط اقتصادی مردم و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و انتخاباتی همراهی کنند تا بتوانیم امید را نسبت به آینده و کارآمدی نظام در جامعه حفظ کنیم و تصور نکنیم با فشار وارد کردن به مردم، کسی در داخل نظام برنده خواهد شد. اگر مردم در رنج باشند، همه بازنده‌ایم.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به نشست خبری روز گذشته پیروز حناچی شهردار تهران، گفت: متاسفانه با وجود مطالب مهمی که در نشست خبری شهردار تهران مطرح شد اما از سوی رسانه ملی سانسور شد.

وی ادامه داد: در این مصاحبه نکاتی بیان شد که باید به آن پرداخته شود. نخستین دستاوردی که دکتر حناچی به آن اشاره کرد، توقف دور باطل تراکم‌فروشی و مگاپروژه‌های تبلیغاتی در شهر بود. ما در طول دهه‌های گذشته شاهد بودیم که شهرفروشی و تراکم‌فروشی بصورت بی‌رویه صورت می‌گرفت و با بخشی از منابع آن، پروژه‌های بزرگ و غیرضروری فعال می‌شد. اما در دوره جاری مدیریت شهری، این شهرفروشی متوقف شد و در سال ۱۳۹۹، طبقه‌های اضافی در تهران به صفر رسید؛ درحالی‌که در گذشته سالانه دو هزار طبقه مازاد واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین از فربه شدن بدنه شهرداری جلوگیری شد و تعداد پرسنل که در گذشته همواره افزایش می‌یافت، در این دوره از ۷۰ هزار به کمتر از ۶۰ هزار رسید و تا پایان دوره به حدود ۵۵ هزار نفر می‌رسد و در کنار آن پرسنل پیمانکار شهرداری که بخشی از آنها صوری بودند نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: مدیریت شهرداری توانست از تخریب بناهای ارزشمند تاریخی و باغات در این دوره تا حد زیادی جلوگیری و آنان را به عنوان سرمایه‌های شهر تملک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مسائل جدی شهر، ناایمنی بود که ناشی از ۲۵۰ گودهای پرخطر که بدون مجوز، اجازه احداث آنان داده شده بود یا ساختمان‌های ناایمن که حدود ۲۰۰ هزار ساختمان هستند و باید با تعامل دستگاه قضایی مشکلات این گودها و ساختمان‌ها حل شود.

محسن هاشمی ادامه داد: همچنین عدم ورود شهرداری به انتخابات ریاست جمهوری نیز جای تقدیر دارد، چرا که بسیاری از مشکلات تهران، ناشی از اقدامات انتخاباتی شهرداران در گذشته بود که متاسفانه هیچ نظارت و برخوردی هم با اینگونه تخلفات صورت نمی‌گرفت.

محسن هاشمی همچنین افزود: یکی دیگر از نکات مهم، ساماندهی مناسب‌سازی معابر و اماکن برای معلولان است به گونه‌ای که این اواخر اجازه ندادیم هیچ ایستگاه مترویی بدون آسانسور افتتاح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته در این دوره نقطه ضعف ما کاهلی در نقد کردن مصوبات دولتی و قانونی در شهرداری بود، و متاسفانه علی‌رغم ارتباط مناسبی که با بدنه دولت وجود داشت، مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی و یا پسماند نقد نشد و امیدوارم در ۶ ماه باقی‌مانده تا پایان این دوره مدیریت شهری، این مصوبات با سماجت آقای شهردار نقد شود.

هاشمی افزود: اگر بتوانیم تکلیف ۵ هزار اتوبوس و هزار واگن مترو را روشن کنیم، هر چند که به دوره ما نرسد، ولی زحمتی است که به نام دوره فعلی ثبت خواهد شد و نباید این موضوع را رها کنیم؛ چراکه راه مقابله با آلودگی هوا، ایجاد سیستم حمل‌ونقل عمومی کارا است.

محسن هاشمی در ابتدای این جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب، گفت: فرا رسیدن ماه معنوی رجب را گرامی می‌داریم. این ماه، فرصتی برای بازگشت به خود و اصلاح معایب و انحرافات درونی توسط انسان است تا آماده ضیافت الهی در ماه رمضان گردد.

کد خبر 584847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha