برآورد صحیح قیمت لوله پلی اتیلن و اتصالات آن، برای پروژه های کشاورزی، نفتی و گازرسانی بسیار حائز اهمیت است. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، در این محتوا همراه ما باشید.

image-20240519102233-1.jpeg

اینکه در زمان خرید لوله پلی اتیلن شما بتوانید به راحتی لوله و اتصالات مورد نیاز خود را برآورد قیمت کنید و تقریباً بدانید حجم مالی پروژه چقدر است، در پیشبرد اهداف پروژه کمک می‌کند. این کار در 2 مرحله صورت می‌پذیرد:

  1. برآورد صحیح نیاز پروژه به مقدار و نوع لوله و اتصالات پلی اتیلنی (متره)
  2. قیمت دهی سریع بر اساس متره صورت گرفته. (برآورد)

طی بررسی‌هایی که انجام دادیم، امروز قصد داریم ابزاری آنلاین را برای برآورد صحیح قیمت لوله و اتصالات پلی اتیلن به شما معرفی کنیم.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله پلی‌اتیلن

قیمت نهایی لوله پلی‌اتیلن به عوامل مختلفی مانند: ابعاد لوله، ضخامت آن، وزن و حجم لوله، میزان عرضه در بازار، مواد اولیه و نوع آن، دستمزد کارخانه و تولیدکننده، نوع ماده اولیه به‌کاررفته در تولید لوله و هزینه حمل‌ونقل و راه‌اندازی لوله و اتصالات، بستگی دارد.

با توجه به محبوبیت روزافزون لوله پلی‌اتیلن و برتری این لوله‌ها نسبت به سایر لوله‌ها (فولادی، چدنی، فلزی، سیمانی و یوپی‌وی‌سی)، بی‌شک استقبال مشتریان برای خرید این لوله‌ها و استعلام قیمت آن‌ها، روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

نکته‌ای که مشتریان باید همواره در نظر داشته باشند این است که با توجه به خرید مواد اولیه موردنیاز تولید لوله‌ها از بازار بورس، وابستگی قیمت پایه مواد اولیه پلی‌اتیلن به بازار جهانی و نرخ ارز و البته اعلام قیمت مواد اولیه به‌صورت هفتگی از سمت بورس، قیمت لوله پلی‌اتیلن نمی‌تواند ثبات داشته باشد. در نتیجه، تولیدکننده‌ها مجبورند که پیش‌فاکتورهای خود را با مدت اعتبار حداکثر 48 یا 72 ساعت تقدیم مشتریان کنند.

فرمول محاسبه قیمت لوله پلی‌اتیلن

به‌طورکلی، فرمولی که همه تولیدکنندگان مطابق با آن، قیمت لوله پلی‌اتیلن را تعیین می‌کنند عبارت‌اند از:

حاصل‌ضرب قیمت هر کیلو ماده اولیه در وزن یک متر از سایز لوله (طبیعتاً در لوله‌های هم سایز، هرچقدر فشار کاری بالاتر باشد، لوله سنگین‌تر شده و قیمت آن بالاتر می‌رود) + هزینه‌های سربار.

ضمناً، %85 از قیمت نهایی لوله پلی اتیلن، به مواد اولیه بستگی دارد.

در بررسی سایت‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که اگر به دنبال خرید لوله پلی‌اتیلن با کیفیتی هستید که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد؛ به شما توصیه می‌کنیم تا محصولات پلی‌اتیلن شرکت آبان بسپار پارسیان با برند آبرام اتصال را مورد بررسی قرار دهید. در این مجموعه از دانش فنی کارشناسان استفاده شده و نتیجه این دقت، تولید و فروش لوله و اتصالات پلی‌اتیلن باکیفیت است که توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

ابزار قیمت دهی آنلاین فروش لوله پلی‌اتیلن

این ابزار به شما کمک می‌کند تا به سرعت و با تقریب دقیق، بتوانید قیمت لوله پلی اتیلن پروژه خود را برآورد کنید. قیمت پلی اتیلن به صورت هفتگی در این ابزار به روز رسانی شده و همواره توسط واحد فروش آن مجموعه کنترل می‌شود.

قیمت لوله پلی اتیلن چگونه محاسبه می شود؟ معرفی ابزار سریع برآورد قیمت پروژه

عکس ابزار آنلاین قیمت دهی لوله پلی اتیلن شرکت آبان بسپار پارسیان

به کمک این ابزار، در زمان خرید لوله پلی اتیلن، شما می‌توانید با تعیین کردن سایز لوله، میزان فشار کاری و بار مدنظر و متراژ موردنیاز خود، از قیمت نسبی سفارشتان آگاه شوید.

لوله پلی‌اتیلن چگونه تولید می‌شود؟

این نوع از لوله‌ها از پلیمر پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند که یک ماده ترموپلاستیک‌ها (گرمانرم) است که به‌راحتی ذوب می‌شود و قابلیت قالب‌گیری به اشکال مختلف را دارد و در سایزهای 16 تا بالای 3000 میلیمتر و فشارهای کاری 4 تا 25 بار، تحت فرایند اکستروژن تولید می‌شوند.

این لوله‌ها از ترکیب مواد اولیه پلی‌اتیلن با رنگ‌دانه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، پایدارکننده‌ها و مواد دیگری برای بهبود کارایی‌شان، تولید و عرضه می‌شوند. رنگ‌دانه‌ها مواد جامدی هستند که به شکل گرانول به بازار عرضه می‌شوند و قابلیت این را دارند که از طریق مخلوط‌شدن با گرانول‌های پلی‌اتیلن بی‌رنگ یا همان نچرال، رنگ‌های مشکی، آبی، زرد، نارنجی یا هر رنگ دیگری را به آن ببخشند. اما اگر ماده اولیه به‌صورت خودرنگ وارد کارخانه شود، بدون نیاز به هیچ افزودنی، در خط تولید لوله استفاده می‌شود.

انواع لوله پلی‌اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن تولیدی در کارخانه‌ها، به دودسته تک‌جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند که هر کدام کاربردهای مخصوص خودشان را دارند. لوله‌های تک‌جداره شامل لوله تک‌جداره فشارقوی، لوله کشاورزی و در نهایت، لوله کابلی یا همان لوله غلافی می‌شوند. لوله‌های دوجداره شامل لوله کاروگیت و اسپیرال است که با نام لوله‌های فاضلابی در صنعت شناخته می‌شوند.

لوله پلی‌اتیلن تک‌جداره فشارقوی، از پرکاربردترین لوله‌های پلی‌اتیلن است که در طیف گسترده‌ای از انواع پروژه‌ها مانند پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی، نفت و پتروشیمی، نیروگاهی، آتش‌نشانی و معدنی استفاده می‌شوند.

قیمت لوله پلی اتیلن چگونه محاسبه می شود؟ معرفی ابزار سریع برآورد قیمت پروژه

نمودار معرفی انواع لوله پلی اتیلن

کاربرد انواع لوله پلی‌اتیلن

لوله پلی‌اتیلن با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردش، کاربرد گسترده‌ای در پروژه‌ها و صنایع مختلف دارد. از جمله در شبکه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی، شبکه‌های گازرسانی، شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی، خطوط انتقال سیالات در کارخانه‌ها، خطوط انتقال محصولات نفتی، سیستم‌های گرمایش از کف و سیستم‌های لوله‌کشی کشتی‌ها و صنایع دریایی؛ از این لوله‌ها استفاده می‌شود.

مزایا و مشخصات لوله پلی‌اتیلن

در سال‌های اخیر، لوله پلی‌اتیلن به دلیل پارامترهای مثبتی که دارد، نسبت به لوله‌های فلزی و چدنی برتری یافته است. مواردی مانند ایمن ماندن از تخریب، پوسیدگی و زنگ‌زدگی توسط عوامل محیطی، مصون بودن در برابر فرایندهای خوردگی الکتروشیمیایی، ایمنی در برابر حملات میکروبی، مقاوم‌بودن در برابر انسداد و گرفتگی، قابل‌بازیافت بودن این لوله‌ها، سبک بودن وزن لوله‌های پلی‌اتیلن نسبت به انواع فلزی و چدنی، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و در نتیجه آسانی در عملیات نصب ازجمله مزایای این نوع لوله است.

استفاده از لوله پلی‌اتیلن در سراسر دنیا و در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها، نقطه عطفی در بسیاری از صنایع ایجاد کرده است؛ بنابراین، جایگاه امروز لوله پلی‌اتیلن در پروژه‌های اجرایی، مرهون ویژگی‌های مواد اولیه پلی‌اتیلن بوده و بدون شک این جایگاه، انتهای مسیر لوله پلی‌اتیلن نیست و این لوله‌ها با سرعتی قابل‌توجه، تحولات بیشتری در دنیا رقم خواهند زد.

جمع بندی

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بازار پیرامون قیمت لوله پلی اتیلن، ظاهراً ابزار آنلاین قیمت دهی لوله و اتصالات آبرام اتصال از دقت خوبی برخوردار است. ضمن اینکه این مجموعه از تولید کنندگان معروف و خوشنام این عرصه نیز هست. پیشنهاد می‌شود پس از بررسی و مقایسه با دیگر مجموعه‌ها اقدام به خرید لوله پلی اتیلن و اتصالات مورد نیاز خود کنید.

کد خبر 853087

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha