رییس سازمان بورس در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی شد.

عشقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجید عشقی در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت‌گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی شد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۳۲/۱۴۸۱۸۸ مورخ ۱۳۰۲/۱۲/۰۸ و همچنین مکاتبات انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی مختوم به جلسه حضوری در دولت در خصوص لزوم اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خوراک نفت و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی که متأسفانه تاکنون هیچ ترتیب اثری به آنها داده نشده است به استحضار عالی می‌رساند اثرات تغییرات غیرمنطقی در دستورالعمل مذکور در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت‌های پالایشی به شکل کاهش قابل توجه در سودآوری این شرکت‌ها نسبت سال ۱۴۰۱ و همچنین انباشت مطالبات از شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی به وضوح نمایان شده است که قطعاً منجر به توقف اجرای طرح‌های توسعه‌ای و کیفی سازی پالایشگاه‌ها خواهد شد.

همچنین علیرغم نامگذاری سال ۱۴۰۳ به سال جهش تولید با مشارکت مردم تصمیمات مذکور باعث خواهد شد سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این شرکت‌ها اجتناب کرده و شاهد خروج سرمایه گذاران فعلی از این صنعت باشیم که نتیجه‌ای جز کاهش ارزش و عدم توسعه پالایشگاه‌ها نخواهد داشت. لذا خواهشمند است دستور فرمائید دستورالعمل مذکور در اسرع وقت اصلاح و اطلاع رسانی لازم در خصوص آن صورت گیرد.

نامه مهم رئیس سازمان بورس به وزیر نفت | معاملات امروز سهام ۴ پالایشگاه بورسی باطل شد

توقف و تعلیق هر ۶ نماد پالایشی

معاملات امروز سهام پالایشگاه های بورسی اصفهان، شیراز، تهران و تبریز، ابطال و نماد این شرکت ها به همراه دو پالایشگاه دیگر متوقف شد.

وضعیت بحرانی و پیچیده بازار سهام در حالی با وجود حذف ریسک بزرگ و ناشی از بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری، ادامه دارد که با تصمیم مسئولان بورس، معاملات امروز سهام پالایشگاه های بورسی اصفهان، شیراز، تهران و تبریز، ابطال و نماد این شرکت ها متوقف شد.

براساس این گزارش، نماد پالایشگاه بندرعباس هم قبل از شروع معاملات امروز تا ۱۳ خرداد تعلیق شد اما داد و ستد امروز سهام پالایشگاه لاوان، تایید ولی نماد آن متوقف شده است.

پالایشگاه بندرعباس با انتشار عملکرد ۱۲ ماهه، سود محقق شده هر سهم را ۱۸۳۱ ریال اعلام کرد که نشان از کاهش ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد اما این شرکت دقایقی قبل با صدور اصلاحیه ایی، سود سهم شناسایی را به ۱,۹۵۵ ریال تغییر داد!

طبق نظر برخی کارشناسان این رویداد ناشی از عدم اصلاح دستورالعمل جدید نرخ خوراک و فرآورده های نفتی بود که دی سال قبل ابلاغ شده بود.

کد خبر 853181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    18 0
    امروز بدون هیچ دلیلی کل بازار رو منفی کردید و ضرر 20 درصدی رو دست سهامدار گذاشتید آخرشم 4 تا نماد رو مقصر و قضیه رو لاپوشانی می کنید؟ باید کل معاملات امروز ابطال بشه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      9 0
      این هم از اصلاح بند س تبصره ۶ بودجه کشور که نتوانست سقوط بورس را نجات دهد. پس باید نتیجه گرفت که مشکل بورس نه دلار هست ، نه عرضه نشدن خودرو یا سیمان در بورس . نه بسته شدن سفارت عربستان در ایران نه وضعیت سیاسی منطقه . نه نرخ خوراک پتروشیمی ها و نه چیز دیگری . چون همه ی این موارد برطرف شدند . مشکل بورس ایران فقط و فقط سوء مدیریت عشقی بی سواد ،بی کفایت و نالایق ، فرزین و بخصوص خاندوزی هست که مخالف سرسخت رشد و رونق بورس هستند. بنابر این باید سهامداران تجمع و تحصن کنند‌ تا این ۳ نفر عزل، محاکمه و مجازات گردند و بورس از این وضعیت اسفبار نجات یابد.
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    9 0
    انشالله پی گیری های مثمر تمر واقع شود و بقیه نماد ها هم با کار کارشناسی فکری بحالش شود
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      4 0
      صَنار بده آش به همین خیال باش. این نامه ها دروغی و راه گُم کنی هست. همانگونه که اون رانت صورت گرفته اردیبهشت ماه سال گذشته هنوز پی گیری نشده و پی گیری هم نخواهد شد . چون متهم ردیف اول این تخلفات بورسی خودِ .... بی سواد، بی کفایت و نالایق هست‌ .
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    11 0
    واقعا" که سهامداران خیلی خیلی ساده لوح هستند. همانگونه که اون رانت و تخلفی که اردیبهشت ماه سال گذشته تو بورس اتفاق افتاد و جناب عشقی و دیگران گفتند که به تخلف صورت گرفته به زودی رسیدگی خواهد شد و اسامی رانت خواران و متخلفین بورسی حداکثر یک ماهه اعلام‌ خواهد شد و هنوز بعد از گذشت ۱۳ ماه ، هیچگونه برخوردی با متخلفین صورت نگرفت و هیچ اسمی هم اعلام‌ نشد و اعلام‌ هم نخواهد شد ، این نامه ی عشقی هم بی اثر ، دروغین و راه گم کردن هست. اگه دیدید در وضعیت اسفبار بار بورس و ضرر و زیان سهامداران فرقی کرد !!!!! این خط و این نشان.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    11 0
    عامل اصلی و متهم ردیف اول سقوط بورس خودِ عشقی هست. این نامه هم هیچ مشکلی از بورس و سهامداران حقیقی حل نخواهد کرد . این خط و این نشان.
  • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    14 0
    ابطال بعد از اینکه کل بورس منفی شد؟ این نامه ات تاثیر نداره شما باید زودتر فکر بازار می بودید. کاش نامه استعفای خودتون را مینوشتید
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    10 0
    الهی خیر نبینید
  • علی کرمیان IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    نزدیک چهارسال است باروح وروان مابازی می کنند زیان زیاد، ووعده های دروغین مسئولین مبنی برحمایت از بورس مانع شده تا ازاین کوره خارج بشویم ما داریم می سوزیم
  • ایرانی ام IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    مردم وملت رابچاپیدوسوژه ای برای برائت خود درست کنید وبه بیچاره سهامدار اعلام کنید. آخ آخ چقدروتاکی. ضرر؟؟
  • احسان IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    حاصل یک عمر کار و سرمایه مردم رو به فنا دادیدطی این چندسال بابورس و تورم چندصددرصدی...
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    خدا ازتون نگذرد اینقدر به مردم امروز فردا میکنید