مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انتخاب طرح «سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران» به عنوان طرح برتر و شایسته تقدیر در پنجمین دوره جایزه بین‌المللی گوانجو خبر داد.

آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین،‏‏ رضا کرمی محمدی با اعلام این خبر گفت: «با اعلام نتایج اولیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی گوانجو، که یکی از معتبرترین رویدادها در حوزه نوآوری شهری است، طرح تهران برای مقابله با زلزله، سیل و زمین‌لغزش در لیست طرح‌های برتر و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفت.»

او افزود: «در این دوره ۲۷۳ طرح از ۱۷۵ شهر و ۶۰ کشور ارسال شده بود که از میان همه طرح‌های ارسالی، طرح سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران، در لیست طرح‌های برتر و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفت.»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح سند کاهش خطرپذیری بلایا در سطح محلات تهران گفت: «این طرح با تمرکز بر سه مخاطره مهم تهران یعنی زلزله، سیل و زمین لغزش، شناسایی و نقشه آن‌ها برای بلوک‌های جمعیتی تهیه شده است. همچنین در این نقشه‌ها، وضعیت آسیب‌پذیری بلوک‌های جمعیتی محلات در ۵ گروه آسیب‌پذیری جمعیتی، اجتماعی – اقتصادی، دسترسی، زیرساخت و زیرساخت لرزه‌ای شناسایی و با وزن‌های مختلف محاسبه و با ترکیب آسیب‌پذیری و مخاطرات شناسایی شده و ریسک نهایی به صورت نسبی در بلوک‌های مختلف آماری در محله برآورد می‌شود. در نهایت تصمیمات و راهکارهای عملی برای کاهش ریسک اتخاذ و جهت اجرا به شهرداران مناطق ۲۲گانه ابلاغ شده است. این پروژه به صورت محله‌محور، با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران و نیز نهادهای اجرایی در سطح منطقه، برگزاری نشست‌های همفکری و مشارکتی با ذی نفعان محلی تدوین شده است.

جایزه جهانی گوانجو مورد حمایت شهر گوانجو چین، سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی (UCLG) و سازمان کلانشهرهای مهم جهان (Metropolis) و همچنین همکاری شبکه جهانی دولت‌های محلی حامی پایداری (ICLEI) و گروه شهرهای C۴۰ قرار دارد.

کد خبر 584801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha