یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کفاشیان از طرح اعتراض فدراسیون فوتبال به سب بلاتر، در خصوص لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران از سوی باشگاه چارلتون و فدراسیون فوتبال مصر خبر داد.

به گزارش مهر، علی کفاشیان، یکشنبه (30 تیر) در حاشیه جلسه مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان فارس در جمع خبرنگاران افزود: به رغم تاکیدات اساسنامه فیفا مبنی بر عدم دخالت دادن مسائل سیاسی در فوتبال، باشگاه چارلتون انگلیس و فدراسیون فوتبال مصر برنامه‌های تدارکاتی خود را با ایران لغو کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه باید برای همیشه از اینگونه اقدامات جلوگیری شود، افزود: در مورد باشگاه چارلتون انگلیس باید گفت که آنها اعلام کردند لغو بازی به خاطر تست موشکی بوده و در صورت نیاز، قرارداد خود را با این باشگاه و پاسخ آنها به دلیل لغو دیدار را منتشر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص نامه‌ای به بلاتر نوشته‌ایم و طی آن به قوانین فیفا در موارد عدم دخالت مسائل نژادی و سیاسی در فوتبال اشاره کردیم. کفاشیان متذکر شد: باید اینگونه مسائل در فوتبال حل شود که در صورت تداوم، در آینده شاهد بروز چنین رویدادهایی در خود آن کشورها نیز خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر احتمال بازی تدارکاتی ایران با 10تیم اول فیفا نیز بیان کرد: چنانچه در گذشته نیز اعلام شد سعی داریم بازی‌هایی را با 10تیم اول فیفا برگزار کنیم و در حال حاضر مشغول مذاکره با فدراسیون‌های این کشورها هستیم.

کفاشیان در خصوص وضعیت تیم ملی و امکان استفاده از بازیکنان لژیونر نیز گفت: از سرمربی تیم ملی فوتبال در خواست شده که دوباره با این بازیکنان جلسات گفت‌و‌گو را برگزار کند و در این خصوص معتقدیم که تیم ملی ایران باید از تمام توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه بازیکنان لژیونر استفاده کند.

وی اضافه کرد: در نهایت کادر فنی با این بازیکنان نیز صحبت کرده ودر صورت آمادگی آنها، به تیم ملی دعوت خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی نیز عنوان کرد: این برنامه ها تا 27خرداد ماه سال آینده تنظیم شده و با کادر فنی باشگاهی که بازیکنان زیادتری در تیم ملی دارند جلساتی را برای هماهنگی بیشتر برگزار می کنیم.

وی با اعلام اینکه هر باشگاهی که بیش از دو بازیکن در تیم ملی دارد در زمان انجام بازی های ملی، مسابقات باشگاه لغو می‌شود، افزود: در این رهگذر به باشگاه‌ها نیز طی جلسات مختلف اعلام می‌کنیم که اولویت خود را به تیم ملی داده تا بتوانیم در این حوزه به نتایج دلخواه و موفقیت بیشتر دست یابیم.

کد خبر 58479

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز