جوادپاینده: برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ایران با توجه به لغو دیدارهای تدارکاتی با چالش جدی مواجه شده و این موضوع نگرانی و نارضایتی علی دایی را در پی داشته است.

دایی امیدوار بود همزمان با تعطیلی رقابت‌های لیگ با حضور همه بازیکنان، اردو و بازی‌های تدارکاتی مفیدی را در اروپا سپری کند.

امکانات و شرایط ایده‌آل کمپ ماربلا هم رضایت کادرفنی تیم ملی را فراهم ساخت اما اولین اتفاق ناامید‌کننده لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی در این اردو بود.باشگاه چارلتون انگلستان نخستین حریف تیم‌ملی ایران است که اعلام کرده حاضر به برگزاری بازی تدارکاتی نیست.

پس از آن تیم‌های ماربلا و مالاگا هم اعلام کردند مقابل ایران قرار نخواهند گرفت. در این بین باشگاه انگلیسی با ذکر دلایلی سیاسی و غیرورزشی از لغو یک‌جانبه این مسابقه خبر داد اما اسپانیایی‌ها اعلام کردند به دلیل برخی مسائل فنی قادر به انجام این مسابقات نیستند.

لغو بازی‌های تدارکاتی ناراحتی و نگرانی علی دایی در اردوی اسپانیا را در پی داشت. مسئولان فدراسیون البته به دایی قول داده‌اند که شرایط را برای دیدار با  تیم‌هایی اسپانیایی دیگری فراهم خواهند کرد.

لغو دیدارهای ملی

درست یک روز بعد از لغو بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های اروپایی، بحرین، ژاپن و استرالیا هم اعلام کردند حاضر به انجام بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران نیستند.

فدراسیون‌های فوتبال این ۳ کشور آسیایی که در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی با ایران همگروه نیستند، اعلام کردند پیشنهاد ایران را به دلیل زمان نامناسب آن نمی‌پذیرند، این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد این ۳ کشور برای برگزاری مسابقه با تیم ملی ایران اظهار تمایل کرده‌اند.

در این بین برنامه بازی ایران و بحرین حتی در تقویم فیفا هم ثبت شده و البته با توجه به درخواست مجدد فدراسیون فوتبال ایران ممکن است بحرینی‌ها با انجام این مسابقه در تاریخ جدید موافقت کنند.

با توجه به شرایط موجود همچنان دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل کنیا و مصر قطعی به نظر می‌رسد اما هنوز بازی ملی دیگری پیش از آغاز رقابت‌های مقدماتی در دستور کار قرار ندارد و تنها مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارند بازی‌های تدارکاتی تیم ملی در جمهوری چک طبق برنامه تعیین‌شده برگزار شود.

مشکل ‌انگیزه در اردوی ماربلا

بازیکنان تیم ملی هم از شنیدن خبر لغو دیدارهای تدارکاتی شوکه شده‌اند. تمرینات اخیر تیم‌ملی هم تحت تاثیر این اخبار قرار داشت.

ملی‌پوشان که امیدوار بودند در طول اردو مقابل تیم‌های مطرح و سرشناسی همچون چارلتون و مالاگا به میدان خواهند رفت تنها به تمرین در کمپ ماربلا ادامه می‌دهند، در حالی که مسئولان فدراسیون از مذاکره با دیگر تیم‌های اسپانیایی خبر می‌دهند.

هادی عقیلی، ملی‌پوش باشگاه سپاهان در این اردو پیرامون لغو بازی‌های تدارکاتی تیم ملی به همشهری گفت: «انتظار داشتیم که چند بازی دوستانه انجام دهیم ولی متأسفانه همه چیز خراب شد.

همه چیز از امکانات گرفته تا شرایط آب‌وهوایی بسیار عالی است و تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم ولی لغو بازی‌های تدارکاتی اتفاق بسیار بدی بود و بازیکنان به نوعی دچار بی‌انگیزگی شده‌اند.

تمرین بدون مسابقه هیچ فایده‌ای ندارد و تمامی بازیکنان انتظار داشتند که در اسپانیا چند بازی دوستانه انجام دهیم. با این شرایط فقط باید بدنسازی کنیم و چاره دیگری نداریم.

همه دوست داشتیم نتیجه این تمرینات را در بازی با تیم‌های اروپایی ببینیم اما این شرایط فعلاً مهیا نیست. امیدوارم در ادامه اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی، بازی‌های خوبی داشته باشیم.»

پشت‌پرده مصدومیت خلیلی

مصدومیت محسن خلیلی، مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس یکی از مهمترین سوژه‌های چند روز اخیر فوتبال ایران است که به‌طور حتم حاشیه‌ها و خبرهای این اتفاق در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

در مورد آسیب‌دید‌گی شدید و پار‌گی رباط صلیبی این بازیکن حرف و حدیث‌های مختلفی وجود دارد. البته تردیدی نیست که خلیلی در بازی ایران و سوریه در مرحله مقدماتی جام‌جهانی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد ولی هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که این مصدومیت در نهایت منجر به پارگی رباط صلیبی‌اش شود.

خلیلی پس از این دیدار و درحالی که چند روز از ناحیه زانو درد شدیدی را احساس می‌کرد، در تمرینات تیم‌ملی حضور نیافت و در بازی آخر مقابل کویت هم تیم‌ملی را همراهی نکرد.

در حالی که رسانه‌ها خبر از مصدومیت نسبتاً شدید خلیلی می‌دادند، این بازیکن همه چیز را در حد یک آسیب‌دیدگی ساده می‌دانست و حتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که پس از چند روز مصدومیتش برطرف خواهد شد.

خلیلی بدون اینکه رسانه‌ها از وضعیت دقیق او مطلع باشند نزد چند پزشک متخصص رفت که همگی آنها عقیده داشتند رباط صلیبی او در آستانه پاره شدن است و تحت هر شرایطی  باید جراحی کند.

در این میان خلیلی قصد داشت با این مصدومیت مدارا کند و احتمال می‌داد که با انجام تمرینات ویژه و فیزیوتراپی این آسیب‌دیدگی برطرف شود ولی پزشکان متخصص به او تاکید کرده‌ بودند که خیلی زود باید رباط صلیبی‌اش را جراحی کند.

این مهاجم امیدوار بود که آسیب‌دیدگی‌اش با فیزیوتراپی برطرف شود. خلیلی در اردوی اسپانیا هم چند روز جدا از بازیکنان تمرین کرد ولی در نهایت صبح روز یکشنبه اتفاق ناگواری که قابل تصور بود، برای این بازیکن افتاد.

خلیلی در حالی که دوش‌به‌دوش همراه با مجید غلام‌نژاد می‌دوید، ناگهان از ناحیه زانو درد شدیدی را احساس کرد و درحالی که بلند فریاد می‌زد، روی زمین نشست.

او هیچ‌وقت پیش‌بینی نمی‌کرد که به این شرایط دچار شود و شاید اگر بعد از بازی ایران و سوریه بلافاصله جراحی می‌کرد، مجبور نبود که بیش از 7 ماه از فوتبال دور باشد.

قرار بود خلیلی در اسپانیا جراحی کند ولی طبق آخرین اخبار قرار است به زودی راهی آلمان شود تا در یک کلینیک مجهز در شهر مونیخ همان‌ جایی که جواد نکونام رباط صلیبی‌اش را عمل کرد، پایش را به تیغ جراحان بسپارد.

محسن پس از این عمل جراحی چند هفته در آلمان خواهد بود تا مراحل ابتدایی درمان را پشت‌سر بگذارد. او حداقل ۷ ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود.

شکایت از چارلتون

با توجه به اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده باشگاه انگلیسی باید با بازیکنان اصلی در این مسابقه حضور پیدا کند، شکایت از این باشگاه حق مسلم فدراسیون فوتبال ایران است. 

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «ما شکایت خود علیه باشگاه چارلتون را به فیفا اعلام می‌کنیم و با پیگیری موضوع خسارت وارده را طلب خواهیم کرد.»

مهدی تاج در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره لغو یک‌طرفه بازی دوستانه تیم ایران برابر چارلتون گفت: «ما معتقدیم هرگونه دخالت سیاست در ورزش ممنوع است.

قرارداد ما به تایید اتحادیه فوتبال انگلستان هم رسیده و همه مراحل قانونی آن طی شده بود. حق پخش تلویزیونی این بازی هم در حال فروش بود که ناگهان چارلتون نظر خود را عوض کرد.

ما شکایت خود را به فیفا اعلام و با پیگیری موضوع خسارت وارده را هم طلب می‌کنیم. ما نامه شکایت خود را به همراه قراردادی که با چارلتون بسته بودیم و به تایید اتحادیه فوتبال انگلیس هم رسیده بود، به فیفا ارسال خواهیم کرد.»

وی افزود: «فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است که یک تیم اسپانیایی را برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایرن پیدا کند.»

کد خبر 58018

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز