سه پروژه پیشرو برای آغاز بازآفرینی خیابان فداییان اسلام پیش‌بینی شده که در مرحله طراحی است؛ پروژه‌هایی که هر کدام هم فضاهای خدماتی شهر را افزایش می‌دهد، هم فضاهای دلچسب و دلپذیری را برای شهروندان خلق می‌کند.

ماكت | خیابان فداییان اسلام پس از بازآفريني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام گفت: «حدود ۳۰ سال است که این خیابان به عنوان یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهر تهران با این دید که باید از ظرفیت‌های بالای این نقطه استفاده شود، فریز شده است.»

گلپایگانی ادامه داد: «تهران پر از متروکه‌ها و ظرفیت‌هایی است که به آنها کم‌توجهی می‌شود یا جرات مداخله در آن کاهش پیدا کرده است. از لچکی‌های ۱۰۰ متری و فضاهای چند هکتاری در خیابان ولیعصر(عج) گرفته تا پادگان‌ها، ساختمان‌های فاخر و محلاتی که متروکه هستند. در حالی که هر یک از این فضاها ظرفیت‌هایی برای شهر به شمار می‌آیند.»

او خیابان فداییان اسلام را به عنوان پیوند بین تهران و شهر ری برشمرد و افزود: «سابقه تاریخی تهران از پیوند با شهرری شکل می‌گیرد و مهم‌ترین پیوندگاه آن خیابان فداییان اسلام است.»

معاون شهردار تهران با بیان این که متروکه‌ها در اصطلاح زمین‌های خاکستری هستند که از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند، تصریح کرد: چهار منطقه ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ با این خیابان در ارتباط هستند و از آنجا که برای بهبود کیفیت شهر هم از منظر خلق فضاهای دلچسب و دلپذیر برای شهروندان و هم از منظر تامین سرانه‌های خدماتی به فضا و زمین نیاز داریم، این نقطه می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد.»

کاهش فاصله شمال و جنوب شهر در محدوده کیانشهر

گلپایگانی گفت: «طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام پس از اخذ مصوبه کمیسیون ماده پنج به دلیل بزرگ بودن مقیاس کار و تاثیر آن بر شهر تهران، برای تایید به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است. با این حال در این فرصت کوتاه همزمان سه پروژه پیشرو به عنوان آغاز کار برای این نقطه در نظر گرفته شده که در جریان انجام اقدامات طراحی و شروع است و حتی کار گودبرداری اولیه یکی از پروژه‌ها انجام شده است. این طرح‌ها بعد از افتتاح روی کیفیت مناطق ۱۵ و ۱۶ تاثیرگذار خواهند بود. یکی از این پروژه‌ها ساخت هتلی پنج ستاره به همراه یک فضای گردشگری در راستای کاهش فاصله بین شمال و جنوب شهر در محدوده کیانشهر در منطقه ۱۵ است که به دلیل بین‌المللی بودن مقیاس آن به طور حتم باعث ارتقای کیفیت فضای پیرامونی می‌شود.»

او اضافه کرد: «پروژه دیگر این محدوده، زمین مربوط به یک کارخانه بزرگ ۷ هکتاری در منطقه ۱۵ است که کمیسیون ماده پنج با طرح اولیه آن موافقت کرده و قرار است ۵۰ درصد زمین صرف تامین خدمات عمومی شهر شود و ۵۰ درصد دیگر آن به فضاهای تجاری و مجموعه بزرگ مسکونی اختصاص پیدا کند. همچنین برای ایجاد یک مجتمع بزرگ مسکونی و تجاری در امتداد کوچه بلورفروش‌ها در منطقه ۱۶ زیرمحله‌ای طراحی می‌شود که در این پروژه نیز بخشی از زمین، خدمات عمومی را تامین می‌کند و بخشی از آن نیز برای انتفاع مالکان در نظر گرفته می‌شود.»

کد خبر 583974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر ناامید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    3 2
    اون کارخونه کارخونه سیمان واحد هفتم هستش که ما توش مشغول به کار هستیم.کارخونه ومحوطش رو بفروشن ویک عده رو از نون خوردن بندازن وجیب یک سری آدمها روبا زد وبند از پول سرشار فروشش پر کن وحالا شاید شهرداری اونجا یک کارای کرد.پس چی شد؟میگفتن هیچ کارخونه ای نباید تعطیل بشه.من اینجا دارم کار میکنم و تقریبا میدونم چه کسانی واسه پول اینجا دندون تیز کردن.
  • محمدمهدی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 0
    شهرهای دیگه ایران هم ظرفیت خوبی دارن بودجه پایتخت رو بردارید و مشهد و اصفهان و.... خرج کنید و اون شهر هارو هم مثل تهران آباد کنید تا جمعیت کشور همه راهی تهران نشن اینجوری خود ما مردم تهران هم راضی تریم! شاید زمینه ای باشه که حداقل پایتخت یکی از بخش های سیاسی یا نظامی یا اقتصادی به شهر دیگه ای منتقل بشه تا اینجا یه کم خلوت بشه و از این شلوغی وحشتناک در بیاد