معاون شهرسازی و معماری شهرداری از تصویب طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام در جنوب شرق تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، عبدالرضا گلپایگانی با اعلام این خبر درباره بازآفرینی خیابان فداییان اسلام، گفت: پیوند بین شهر کهن ری و پایتخت ۲۰۰ ساله تهران از این راه تاریخی صورت می‌پذیرد؛ یک سو دروازه حضرتی که رو به شاه‌عبدالعظیم گشوده می‌شده و دیگر سو دروازه شهابیه.

وی افزود: راه دیروز پر از ظرفیت‌های آینده‌ساز برای تهران و ری است. پس از سی سال محدوده نزدیک به ۵۰۰ هکتاری خیابان فداییان اسلام از بند محدودیت اعمال شده، با تهیه طرح بازآفرینی و طراحی شهری رهایی پیدا می‌کند. طرح و ضوابط به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید و اکنون برای کنترل نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری فرستاده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران به سوی این منطقه و تغییر کاربری پراکنده انبارها و تولیدی‌های این منطقه به چند پروژه بزرگ وجود دارد، گفت: کارخانه‌های نوآوری و استارت‌آپ‌ها هم می‌توانند جریان نوسازی را در این محدوده جاری کنند؛ مانند نمونه کارخانه نوآوری آزادی در کارخانه سابق آما.

گلپایگانی در واکنش به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نوسازی و پهن‌سازی کوچه پس کوچه‌های قدیمی اطراف حرم شاه عبدالعظیم و زیباسازی و نظم‌دهی به منطقه توریستی منتهی به حرم در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: کوچه پس کوچه هم می‌تواند زیبا باشد و بی‌مانند؛ مانند بافت تاریخی یزد که از همه دنیا برای دیدن آنجا می‌آیند و یا بافت تاریخی بارسلون یا کوچه‌های باریک ونیز و بعضی کوچه‌های رم.   

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha