مجموع نظرات: ۴
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

اگر اهل سفر و خریدکردن هستید، لازم است که حتما با بازارهای جزیره کیش آشنایی کامل پیدا کنید. یکی از این مراکز خرید، بازار عرب‌های کیش است که به‌دلیل نزدیکی به محله‌ای به نام صفین به بازار صفین نیز شهرت دارد.

کیش

این بازار سنتی و قدیمی یکی از مکان‌های دیدنی و پررفت‌وآمد جزیره به‌حساب می‌آید که تعداد خریداران زیادی  تمایل دارند هنگام استفاده از تور کیش از آن دیدن و سوغات سفر خود را از این محل تهیه کنند.

بازار صفین از طراحی و معماری به سبک کشورهای عرب‌نشین ساخته شده و البته همان‌طورکه از اسم آن پیدا است، اکثریت فروشندگان آن نیز به زبان عربی سخن می‌گویند. فروشندگانی که در این بازار غرفه‌های خاص خود را دارند، از بومیان جزیره کیش محسوب می‌شوند که عرب‌زبان هستند. بسیاری از خریداران اجناس این بازار سنتی، مسافران تور کیش از تهران هستند که دوست دارند تک‌تک مناطق دیدنی جزیره را به خوبی بشناسند و از آن دیدن کنند.

بازار صفین یا به عبارت بهتر بازار عرب‌های کیش از ۷۰ مغازه و غرفه تشکیل شده است که همگی در یک طبقه بیش از ۲۰۰۰ متری ساکن شده‌اند. در این غرفه‌ها ضروری‌ترین و البته پرفروش‌ترین محصولات موردنیاز خانوارها از پوشاک و لوازم آرایش گرفته تا لوازم‌خانگی به فروش می‌رسد. پس اگر مایل هستید که از اجناس ارزان‌قیمت‌تر کیش استفاده کنید، حتما به این بازار سری بزنید. در نهایت اگر دوست دارید که هزینه سفرتان کنار قیمت تور کیش کاهش پیدا کند، می‌توانید خریدهای خود را از بازار عرب‌های کیش انجام دهید.

انواع مرکز خرید در کیش

علاوه‌بر بازارهای سنتی کیش شما می‌توانید از سایر مراکز خرید این جزیره هم دیدن کنید. برای مثال می‌توانید هنگام بازدید از بوستان مرجان از مرکز خریدی با همین نام یعنی بازار مرجان نیز خرید کنید. این بازار به‌عنوان یکی از پیش‌کسوت‌ترین مراکز خرید جزیره شناخته می‌شود که از ۲۶۰ واحد تجاری تشکیل شده است. علاوه‌براین مغازه‌ها فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ برای صرف غذا و دسر و نوشیدنی نیز دارند.

از دیگر بازارهایی که البته وسعت بسیار زیادی دارد، می‌توان بازار مروارید را نام برد که معماری آن برگرفته از تاریخ کهن ما و سازندگان تخت جمشید است. شما برای گشتن و مشاهده همه غرفه‌ها و بخش‌های این مجموعه بزرگ به چند ساعت زمان احتیاج دارید؛ اما در آن واحدها، غرفه‌های پذیرایی و استراحت نیز مهیا شده که خیال‌تان را از بابت رفع خستگی راحت می‌کنند. اگر دوست دارید خرید ارزان‌تر انجام دهید، علاوه‌بر بازار عرب‌های کیش می‌توانید از مرکز خرید مریم هم دیدن کنید. در این جا غرفه‌ها به‌صورت جلو باز و در فضای متفاوت‌تر از سایر بازارها اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

اما اگر دوست دارید خریدهای لوکس از بهترین برندهای داخلی و خارجی داشته باشید، حتما سری به مرکز خرید پردیس بزنید. البته این مجموعه از دو مرکز خرید مجزا شامل مرکز خرید پردیس ۱ و پردیس ۲ تشکیل می‌شود که کنار هم بنا شده‌اند. اگر از تور کیش برای مسافرت استفاده کرده‌اید و از آن دسته افرادی هستید که استفاده از ادکلن و عطرهای خوشبوکننده را دوست دارند، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار زیتون بزنید. البته بازار زیتون فقط به فروش خوشبوکننده‌ها اختصاص ندارد و شما می‌توانید هر وسیله‌ای دیگری را نیز در این بازار پیدا کنید.

در زمان استفاده از تور کیش از تهران شاید هوس غذا پختن با ماهی به سرتان بزند که می‌توانید دراین‌صورت مایحتاج خود را از بازار ماهی‌فروشان تهیه کنید. از سایر بازارهای این منطقه می‌توان به بازار کوروش برند سنتر، مرکز تجاری کیش، دیپلمات مال، پارس خلیج، بازار ونوس و... اشاره کرد.

سفر به کیش از هزینه‌ها تا جاذبه‌ها

هزینه سفر به جزیره کیش به عوامل متعددی بستگی دارد؛ قیمت تور کیش و انتخاب شیوه سفر از ابتدایی‌ترین آن‌ها هستند. از وقتی‌که کیش به‌عنوان یک منطقه آزاد معرفی شد، تعداد مسافرت به این جزیره با افزایش زیادی مواجه شده تا جایی که تعداد مسافران در این منطقه از مرز دو میلیون نفر در سال هم گذشت. همین مساله باعث شد که هزینه سفر به کیش بیشتر از هزینه سفر به سایر نقاط کشور باشد؛ اگرچه تجربه سفر به کیش هم بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که احتمالا شما در هر جای دیگری با آن روبرو بوده‌اید.

بسیاری از افراد که قصد سفر به کیش را دارند، علاقه‌مند به خرید وسایل خانگی و پوشاک از این منطقه هستند؛ زیرا تعرفه‌های گمرکی شامل محصولات و اجناس جزیره نخواهد شد و قیمت این اجناس نیز نسبت به سایر نقاط کشور مناسب‌تر خواهد بود. همه این عوامل باعث شده کیش به‌عنوان یکی از قطب‌های برتر مسافرپذیر کشور کنار مشهد مقدس قرار بگیرد.

راه‌های سفر به کیش

شما می‌توانید برای سفر به این جزیره هر راهی را انتخاب کنید. خودروی شخصی، قطار و اتوبوس از راه‌های زمینی و استفاده از هواپیما راه هوایی سفر به جزیره کیش هستند. بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌ها استفاده از تور کیش نوروز و برای پایتخت‌نشینان تور کیش از تهران است که با انتخاب زمان سفر، کار رزرو بلیط رفت‌وبرگشت به‌علاوه رزرو هتل را برعهده می‌گیرد. علاوه‌بر قیمت تور کیش جاذبه‌های جزیره هم تاثیر بسیار زیادی بر هزینه تمام شده سفر به کیش خواهند داشت. مکان‌های دیدنی و تفریحی، سرگرمی‌ها و جاذبه‌های تاریخی گردشگری در این جزیره آن‌قدر زیاد است که به کیش لقب مروارید خلیج فارس داده‌اند.

کد خبر 583848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha