مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

قشم یکی از جزایر خلیج‌فارس است که بزرگ‌ترین جزیره ایران نیز محسوب می‌شود. این جزیره ۱۴۹۱ مترمربع مساحت داشته و طبق تقسیمات استانی بخشی از هرمزگان به‌شمار می‌رود. در جزیره قشم جاذبه‌های گردشگری زیادی همچون دره ستارگان، تنگه چاهکوه، غار خربس، دشت بوخو، قلعه پرتغالی‌ها و... وجود دارد که افراد بسیاری برای بازدید از آن‌ها در تور قشم شرکت می‌کنند.

قشم

ما در ادامه برخی از این مکان‌ها و روشی به‌منظور رزرو تور لحظه آخری قشم را شرح خواهیم داد.

دشت بوخو قشم

کوه بوخو با ۳۵۰ متر ارتفاع در این دشت واقع شده است، بوخو بلندترین کوه جزیره قشم محسوب می‌شود. این دشت نزدیکی بند دولاب قرار گرفته است. بارش‌های زمستان باعث شده که دشت بوخو به یکی از سرسبزترین مناطق قشم تبدیل شود و به همین دلیل بسیاری از زنبورداران کندوهایی را در این منطقه قرار داده‌اند. شما با رفتن به دشت بوخو می‌توانید انواع روباه، خرگوش و آهو را تماشا کرده و محو زیبایی آن‌ها شوید. اگر قیمت تور قشم برای شما مساله‌ای مهم محسوب می‌شود، حتما از این دشت بازدید کنید؛ زیرا برای رفتن به آن لازم به پرداخت هزینه زیادی نیست.

غار نمکدان قشم

این غار با شش کیلومتر طول بزرگ‌ترین غار نمک جهان محسوب می‌شود. فاصله غار نمکدان با مرکز قشم حدود ۱۰۰ کیلومتر است؛ اما بااین‌حال نباید قید بازدید از آن را زد. محققان معتقد هستند تنفس در این غار به‌دلیل وجود مواد معدنی زیاد می‌تواند راه بهبودی برای بیماری‌های تنفسی باشد. وجود قندیل و حوضچه‌های آب‌نمک در غار نمک باعث ایجاد فضایی مناسب برای عکاسی شده که خیلی از افراد به‌منظور ثبت تصاویری ناب از این غار در تور قشم شرکت می‌کنند. بسیاری از مسافران به‌دلیل فاصله زیاد غار مذکور با مرکز جزیره از این مکان زیبا دیدن نمی‌کنند، اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما در طول سفر به قشم از غار نمکدان دیدن کنید.

جنگل‌های حرا

این جنگل در تنگه خوران واقع شده است و از غرب قشم حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. قدمت جنگل‌های حرا بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال تخمین زده شده و یکی از عجایب هفت‌گانه قشم به‌حساب می‌آید. بذر حرا روی این درختان وجود دارد و موقع کامل شدن، بذر درون آب افتاده و رشد می‌کند. این درختان به تصفیه کنندگان طبیعی آب شهرت دارند؛ به‌طوری‌که بخش شیرین آب را در تنه خود ذخیره و املاح آن را به دریا باز می‌گردانند. موجودات زیادی مانند فالامینگو، پلیکان، لاکپشت‌ها، مارهای دریایی و... این منطقه را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. هنگامی که مد صورت می‌گیرد، ریشه و تنه حرا در آب فرو می‌رود و باعث ایجاد منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌شود. جنگل‌های حرا یکی‌دیگر از مناطقی است که با شرکت در تور قشم از تهران باید از آن دیدن کرد. رفتن به این منطقه بدون حضور راهنما ممکن نخواهد بود و شما باید با قایق و همراه راهنما از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید : پارک دلفین های کیش

قلعه پرتغالی‌ها

در سال ۱۵۰۷ بخشی از قشم توسط یکی از دریانوردان پرتغالی به نام آلفونسو آلبرکرک تصرف شد و در آن زمان این قلعه را به‌منظور ایجاد راهی برای تجارت بین هند و کشورهای اروپایی بنا کردند. قلعه پرتغالی‌ها در شمال جزیره واقع شده است و فاصله کمی با ساحل لافت دارد. این قلعه از سنگ‌های آهکی ساخته شده و معماران ساروج را به‌عنوان ملاط انتخاب کرده‌اند. پس از گذشت چندین سال هنوز برخی آثار به‌جا مانده از پرتغالی‌ها در این منطقه وجود دارد و درحال‌حاضر از آن به‌عنوان منطقه‌ای تاریخی یاد می‌شود.

دره چاهکوه

این تنگه با قشم ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکی روستای چاهوی شرقی واقع شده است. اهالی این روستا در گذشته از حوضچه‌های موجود در چاهکوه به‌عنوان آب‌انبار استفاده می‌کردند و برای همین به این نام معروف است. آب باران در چاه‌های این منطقه جمع می‌شده و بومیان می‌توانستند با رفتن به آن آب آشامیدنی موردنیاز خود را تامین کنند. در برخی از قسمت‌ها عمق دره چاهکوه به ۱۰۰ متر هم می‌رسد و پیاده‌روی در این مکان می‌تواند بسیار مشکل باشد. هنگاه قدم گذاشتن در چاهکوه ابتدا با کوه‌هایی بلند و مسیری عریض روبرو خواهید شد که پس از اندکی پیاده‌روی به‌سمت جنوب با مسیری صعب‌العبور مواجه می‌شوید و حتی ممکن است نتوانید آسمان را به خوبی تماشا کنید. اگر اهل گردش در طبیعت هستید و در تور قشم از تهران شرکت می‌کنید، حتما به این منطقه بروید.

روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان تا حد زیادی قیمت تور قشم را کاهش داد، رزرو تور لحظه آخری است و شما با مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌توانید این تورها را رزرو کنید. یکی از بهترین شرکت‌هایی که با مراجعه به وب‌سایت آن امکان رزرو تور لحظه آخری قشم وجود دارد، سایت علی بابا است. این شرکت سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و ابتدا فقط امکان رزرو بلیط در این سایت وجود داشت؛ اما درحال‌حاضر می‌توانید به سایت علی بابا رفته و تور، هتل یا بلیط موردنظر خود را رزرو کنید.

ما در این مطلب روشی ساده برای تور لحظه آخری قشم و برخی جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا را به شما معرفی کردیم. اگر تاکنون تور قشم از تهران را با مراجعه به سایت علی بابا رزرو کرده‌اید یا تجربه بازدید از مناطق نام‌برده را داشتید، نظرات خود را درباره این مسائل با ما به‌اشتراک بگذارید.

کد خبر 571134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha