وظیفه اصلی شرکت «گاز» استان تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت گاز استانی کشور، بازاریابی، اجرا، توسعه و استمرار دائم جریان ایمن گاز طبیعی در همه جای استان است.

سعید توکلی

نتیجه این فعالیت ها گاز رسانی به روستاهای تهران بوده است که می‌توان به گاز رسانی روستاهای غرب تهران به ویژه در مناطق ۵ و ۲۲ در هفته های اخیر اشاره کرد این روستاها در محدوده کن واقع شده‌اند و با اجرای ۱۵ کیلومتر لوله‌گذاری گاز در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری، چهار روستای امامزاده داود(ع)، کیگا، رندان و طالون هم از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

اکنون با اتمام عملیات گازرسانی نزدیک به ۱۸ هزار نفر از شهروندان از گرمای گاز طبیعی استفاده و با نفت و گازوئیل خداحافظی کرده‌اند. البته  در کنار گازرسانی  این شرکت استانداردهای مدیریتی، فرایندهای متعددی را در حوزه‌های محیط‌زیست، مقاوم‌سازی تأسیسات، استفاده از پتانسیل بازار داخلی و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان داخلی، توسعه دولت الکترونیک، ارائه تسهیلات تشویقی در راستای بهبود فضای کسب و کار و... اجرایی کرده یا در دستور کار قرار داده است به گونه‌ای که اکنون خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان دولت، قرائت و توزیع آنی صورتحساب‌ها، اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده از طریق فضای مجازی و بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای رسانه‌ای بیشتر شده و از سویی، طرح‌های مقاوم‌سازی تأسیسات شامل نوسازی یا بهسازی تجهیزات فرسوده در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله به اجرا در آمده است.

البته مجموعه شرکت گاز استان تهران، همواره همکاری و تعامل را برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری سرلوحه کار خود قرار داده و ضمن شرکت در بسیاری از جلسات و کمیته‌های مربوطه از جمله کارگروه‌های بحران و پدافند غیرعامل، حفاری و... حضور مؤثری نیز در جلسه‌های تصمیم‌گیری حوزه‌های کلانشهری نظیر بافت‌های فرسوده، طرح‌های عمده بازسازی یا نوسازی معابر شهری (مانند ساخت بزرگراه‌ها) یا سایر جلساتی که به دلایل مناسبتی نیازمند ایجاد ستاد مرکزی دارند، داشته است. چون یکی از بالاترین و سختگیرانه‌ترین استانداردهای اجرای تأسیسات، همواره در دستور کار شرکت‌های گاز استانی قرار دارد.

ولی به دلیل بالا رفتن سن تأسیسات وگاه بی‌توجهی سایر سازمان‌های تأسیساتی و خدمات شهری، بروز خسارت به این تأسیسات بسیار حیاتی و خطرساز به کرات مشاهده شده که بعضی از آنها متأسفانه خسارات مالی و جانی شدیدی به دنبال داشته است که در این زمینه می‌توان به حادثه بزرگراه «اشرفی اصفهانی» اشاره کرد. بنابراین به نظر می‌رسد، موضوع نبود دقت و یا شتابزدگی در اجرای طرح‌ها در کنارنبود هماهنگی با مجموعه شرکت گاز از مهم‌ترین دلایلی است که آسیب به تأسیسات گاز و ایجاد حوادث را به‌گونه نگران‌کننده‌ای افزایش می‌دهد.

کد خبر 583535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha